Oj, jag glömde mig själv..

Jag har känt mig så fruktansvärt nöjd med mig själv som känner att jag har ALLT fixat inför bebis ankomst. förutom att blöjlagret skulle kunna fyllas på lite mer! Men ojdå så slog det mig att MEN JAG DÅ? Jag har EN amningsbh, jag har NOLL amningstoppar och jag har inga såna superstora skit äckliga mormorbindor hemma. fy fan vad jag avskyr bindor och tanken på att gå runder i en blöja får mig att mest vilja ligga hemma, jag har heller inga salvor till mig själv eller piller mot värk ifall hela underlivet skulle trasas sönder. hur jäkla bra planering är det egentligen?? va va va

Förövrigt ligger baby o trycker mig mot revbenen konstant och jag blir snart tokig! jag vill ha mina 5 veckor kvar som det är med bara mig och jonathan och MIG men det hade aven varit så sjuuukt underbart om du hade velat titta ut nu istället för att ligga där inne och plåga din stackars mamma.. :)

Jag kom in på en tjejs sida som är i vecka 38 där följande info står:

En del kvinnor kan ibland uppleva en surrande, nästan elektrisk, känsla utmed benen och i vaginan. Det händer när barnens huvud stöter emot nerver i bäckenbotten när barnens huvud fixeras. Vissa drabbas av diarré i slutet av graviditeten. Det kan bero på en ökning av hormonet prostaglandin som ska göra att tarmen töms innan förlossningen.

Den där elektriska känslan har jag haft i flera veckor. I och för sig så har baby legat med huvudet neråt väldigt länge.. har den redan fixerat sig för mig? inte för att det spelar så stor roll jag är bara glad så länge inte stjärten kommer först :) Dessutom kan jag berätta för er som vill veta att jag typ har diarre också. toaletten är min närmsta vän för tillfället. det är väl inte dags än? nejdå, det är det inte. För jag har ALL tid i världen. Eller kanske inte.

Men nu har jag som sagt massor med fler saker att fixa till mig själv. eller så ligger jag helt enkelt hemma helt naken i några veckor efter förlossningen så var den saken ur världen!


Kommentarer
Postat av: jessica

hahaha! samma här, man tänker så mycket på bebis så man glömmer en själv.. Man tänker hela tiden att man har all tid i världen, men bebis kan ju komma när som helst haha! bara man inte får en chock:P

2009-07-14 @ 19:33:07
URL: http://jlethin.blogg.se/
Postat av: Josefine - nybliven mamma

haha ja saker till mig fixade man sist, vissa saker efter att olivia kommit. skönast är det att ha allt hemma :)

2009-07-15 @ 16:50:14
URL: http://shaddili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0