En sån där lista.

Jag kommer inte ihåg om jag gjorde en sån här lista när jag nyligen hade fött, ska kolla sedan, Men jag kände för att göra en nu så då gör jag det. Kul och jämnföra om jag redan har gjort en och om inte så är det bättre sent än aldrig :) 

När fick du reda på att du var gravid? 9 December 2008
Blev det en chock? Ja och Nej, Jag var ju så oerhört säker men eftersom det visat negativt de 2 tidigare månaderna var jag beredd på ännu en besvikelse.
Hur gammal var du? 18
Hade du mycket halsbränna? Nej
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej
Hade du mycket foglossning? Nej, inget alls.
Hade du sammandragningar? Nej inget alls.
Ditt sf mått som störst? Har inte pappert här och kommer inte ihåg :)
Har du fått bristningar? Nej =D!
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Var 100% säker på pojke, UL blev en bekräftelse :)
Vad hoppades du på? Ett friskt barn :)
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja, jag blev en elefant ganska snabbt kändes det som 
Hur mycket gick du upp i vikt? runt 15kg 
Hur ser du på graviditeten idag? Den var oerhört lättsam och bortsett från det första illamående var det helt fantastiskt, även om det såklart va jobbigt i slutet, men jag är jätte nöjd, jag var som gjord för att bära och föda barn! :D
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag hade föreställt mig att vi skulle gå runt i rummet, jonte skulle massera mig o jag skulle skratta o gråta om vartannat och tillslut skulle han fint slinka ur mig. Jag skulle även bada! MEN så blev det ju verkligen inte :P
Gick du över tiden? Nej 4 dagar tidigt.
Födde du för tidigt? Ja?
När började din förlossning? Kände första värken 10 augusti runt 5 på kvällen tror jag.
Hur lång tid tog det? Han var ute 06,11 den 11e så det gick fort.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3 cm
Vad tyckte du var jobbigast? Värkarna när jag kom in, öppnade mig ganska snabbt så det blev lite kämpigt.
Var du rädd för något? Nej 
Grät du? Nja, jag grinade kanske lite, men kände mest frustration :P.
Skrek du? Ja, eller jag typ lät som ett lejon eller något, var helt hes efteråt :P
Tog du nått smärtstillande? Fick lustgas ett litet tag innan jag skulle krysta
Blev du sydd? Ja
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? 4 st, 5 när hjärtat kom ut :)
Hade du någon nära med dig? Jonathan satt/låg brevid mig hela tiden, höll mig i handen, sa att jag var duktig och försökte hjälpa mig andas, jag mest slet i stackarn :) 
Hur stor var bebisen? 3340g 50cm lång
Blev det en pojke eller flicka? Boy <3
Vad fick den heta? Melker
Hur ser du på förlossningen idag? Jag tyckte det gick lite för fort nästan, det finns lite saker jag velat göra annorlunda, men det tar vi nästa gång =) 
Var allting värt det? Finns det NÅGON som har fått åka hem med sitt barn som kan säga att det inte var värt det? Det var givetvis värt vartenda liten pina, man gör ju om det igen. Hjärnan glömmer/förtränger snabbt :)


Säg Något man inte hade gjort för denna goding!? Jag Lovar att jag gör allt för honom! <3


Kommentarer
Postat av: Jessica

Kul lista, den snor jag :)

2010-02-12 @ 14:52:31
URL: http://isaksvarld.blogg.se/
Postat av: Josefine- mamma till Olivia

Kul tror inte jag gjort en sådan lista, kanske ska göra det med, om jag får tid över :)

2010-02-18 @ 16:10:15
URL: http://shaddili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0