Härliga måndag. (lite babbel igen)

Det är måndag och en hel vecka ligger oskriven framför våra fötter. Det är massor med snö och vind så jag vet inte riktigt hur vi ska kunna ta oss ut idag. Jag vill ju gärna att Melker kommer ut varje dag men vi får se hur skottningen ser ut på gatorna.

Jonathan säger ofta till mig - "gå ut.." , "träffa vänner.." "bjud hem kompisar och ta några glas vin.."
Jaha blir mitt svar, det vore ju kanske trevligt, men vilka vänner? Jag har mina älskade mamma-vänner och jag vill påstå att dem är mina närmsta vänner nu, dem som förstår mitt liv helt och hållet. Jag är så himla glad att Evelina bor så nära så vi kan träffas ofta och jag längtar till varje tisdag då det är babyrytmik som sedan avslutas med en helmysig fika. (Men de flesta av dem ammar fortfarande så det är inte så lätt för dem att lämna över barnen en hel kväll till männen för att dricka vin...)


Barnen, Musse, Melker, Signe, My.. Wilmer saknas..

Jag har två vänner, ja jag tror nog att jag kallar dem vänner, som jag har lite kontakt med fortfarande, vänner från skolan som lever helt olika liv än jag. Ni två vet vilka ni är, det vet jag :) Och när vi väl ses är det så Sjuuukt skoj, jag blir så himla glad och man blir verkligen uppdaterad, ni är ju även dem enda som känner den gamla Lina, hon som fortfarande finns någonstans inom mig men som sällan kommer fram. Dock är det som sagt ytterst sällan vi ses, men när det väl sker är det riktig kvalitetstid. I alla fall för mig.



Nu tappade jag tråden lite - Jag känner absolut att det vore trevligt att gå ut o träffa vänner och ta någon drink, men det funkar ju inte riktgit så, det är fullt ös eller inget, det är samma gamla tradiga folk på samma gamla tradiga ställen.. Jonathan har varit ute någon enstaka gång sen Melker kom, och just då känner jag "Kan han kan väll jag.. Varför ska jag sitta hemma och glo.." Men så när det väl kommer till kritan och helgen närmar sig och dörrarna är öppna för att göra vad man vill. Ja, då känner jag med hela min kropp och hjärta att: Nä, vad fan är en kväll ute, med fylle och slagsmål, må skit och vara förstörd dagen efter - När jag kan sitta hemma med min älskade son och sambo, ta ett glas rött till god mat, kanske bjuda över några vänner på lite fika och avsluta kvällen med Lets dance?

Sååååå - Hemma kväll är min grej! ♥ Eller jag kanske ska säga att FAMILJEN är min grej ♥

Ni har förmodligen inte orkat läsa allt detta, bara massa babbel, sånt som jag behöver få ur mig och skriva ner, det är sådant här jag ligger och grubblar på om kvällarna som stör min sömn och om jag då får skriva av mig hjälper det mig.. - Min terapi!

Lovar lite Melker inlägg idag så kompensation :)


Kommentarer
Postat av: Filippa

Jag läste hela :)

Vinkvällar längtar jag till lite, bara sitta och prata och mysa! kram

2010-02-22 @ 11:25:43
URL: http://fillies.blogg.se/
Postat av: al

Vad säger du om att sminka upp oss och gå ut och äta en god bit mat nästa helg? :) Eller så äter vi hos någon av oss och går ut och tar en dricka efteråt någonstans? På med finaste kläderna :D Hade inte det varit riktigt skoj?

2010-02-22 @ 15:41:58
URL: http://underbarochvacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0