Tankar. (babbel..)

Jag har precis tittat färdigt på förlossningskliniken. Jag blir tårögd VARJE jäkla gång jag tittar, man tänker tillbaka och minns hur det var själv. Man glömmer så fort, jag kan inte riktigt komma ihåg min förlossning. Jag tror en del beror på att jag tog ganska aktiv med lustgas så jag kände mig mest full.. Men oavsett är det nog någon slags utomkroppslig upplevelse. Inte förän jag låg i en annan säng och med lite avstånd tittade på Jonathan som förundrat beskådade vårt lilla mirakel som så fint sussade i hans famn, DÅ med lite distans kunde jag för första gången förstå att det där faktiskt var vårt barn, men när han kom upp på bröstet första gången förstod man inget, det var så många käsnlro och tankar så jag vet inte vad jag kände, FÖRVIRRING tror jag är rätta ordet. Jag menar, man föder ett barn genom ett ställe man inte kan föreställa sig det ens är möjligt, det gör ont, så in i helvetes ont, men om jag ska vara helt ärlig så gjorde det verkligen INTE ONT att krysta ut honom, utan det var öppningskedet, då det fortfarande känns långt kvar och man vill gå hem och strunta i det. Mitt mål är att till nästa syskon kanske börja ta lustgasen lite tidigare och i mindre dos =P Det finns mycket jag vill göra annorlunda till nästa förlossning, om vi nu blir vällsignade att få rå om ett litet mirakel till, det kan man ju aldrig ta förgivet. ♥

Till något annat så HATAR jag att gå och lägga mig, för jag ligger alltid och funderar på massa ovettiga saker som faktiskt nästan alltid leder till att jag känner mig deprimerad, arg, ledsen eller frustrerad. Eller allt. Så hur bryter man en sådan vana? Det är SJUKT jobbigt att gå och lägga sig och må dåligt varje jäkla kväll. Någon som känner igen sig? Någon som vet hur jag kan sluta?



Kommentarer
Postat av: jennelie

Jag längtar till den tiden då jag förhoppningsvis får en liten bebis! :P Melker är så söt! :D

2010-02-18 @ 18:50:35
URL: http://jenneliie.blogg.se/
Postat av: Jenny Nilsson

Ja, jag känner igen mig! Är också en grubblare på kvällarna när jag ska sova.. Jag tänker verkligen på allt! Allting bara rusar genom ens huvud. Tar not miinst en timme innan jag somnar i alla fall. Jag har provat Neurol Forte som ska vara ett växtbasterat sömnmedel.. Men det funkar inte alls. Och ändå har jag tagit den högsta dosen man får ta. Jag funderar på att gå till en läkare och få riktiga sömnpiller!

2010-02-18 @ 19:33:09
URL: http://jken.blogg.se/
Postat av: Anna och Signe

Så mysig din blogg är Lina! :)

Vad är det du oroar dig för på kvällarna? Anja Pärsson tipsade om att man skulle ha samma rutiner varje kväll (hon spelade spel på mobilen) så att inte negativa tankar skulle få plats. Ja, hon tog ju OS-brons dagen efter en rejäl vurpa så hon kanske vet vad hon pratar om?

2010-02-20 @ 11:48:11
URL: http://signe.naxelius.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0