Min duktiga kille! <3

För det första vill jag bara säga att JAG HATAR TVINS!!! den jävla reklamen borde fan ta mig banlysas!!!

Igår insåg jag att vi MÅSTE ha rutiner, jag kunde för tusan inte ens svara på hur mkt melker äter om dagen eller hur mkt han sover. SKANDAL! Han vaknade även 3 gånger om natten och ville ha mat. Så ska det kanske inte ritkgit vara! Han provade även gröt igår, det var inte helt äckligt faktiskt :) Kl 8 badade han och åt sedan 190 ml!!! Så mkt har han aldrig någonsin ätit. Halv 9 låg han och sov i sin säng och inte förrän kl 4 ville han ha mat igen! Asså det är 7 timmar!! VILKET FRAMSTEG! kl när Jonte stack till jobbet åt han igen. Kvart över nio hade han alltså sovit mer än 12 timmar (förutom två korta avbrott vid maten) och då kände jag att det var dags att väcka honom annars skulle hela dagen bli förstörd. Men det var sååååå frestande att ligga kvar o sova ;) Vid den tiden brukar han ha legat o hållt låda i en timme. jag försökte väcka honom i 40 minuter innan han vaknade till helt! herregud :P! Så läggdags ska bli tidigare idag! =P

Hur gör ni andra föräldrar, Jag tänker på helger, då är man kanske mkt borta eller har gäster och vill kanske ligga lite längre. Brukar ni lägga barnen senare eller fortfarande samma tid, blir vardagasrutinen rubbad/stöd om man har annan rutin på helgen?

Han ligger o försöker krypa en massa lillkillen min, men det går inte så bra alls och han blir sur. Men han har äntligen förstått att han måste skjuta ifrån och lyfta rumpan. men armarna hänger inte med. haha. Han är så söt :)




Kommentarer
Postat av: jessica

Jag tror faktiskt att det inte går att ändra på helger och så för då blir hela balanser rubbad liksom. Man får helt enkelt lägga sig tidigare på kvällen så man kan vakna i tid hehe :P Fast det är ju iof upp till var och en. Brukar ni ha gäster långt in på småtimmarna då eller? :) Vi brukar säga att vi alltid ska vara hemma 20.20 i tid så Aidan kan nattas och gäster kan vi ha men max till 23.00. Det funkar jättebra för oss iaf, sen längre fram om man vill ha middag med vänner eller så så kan man kanske ha barnvakt. Så tänker jag iaf, men alla har ju sina sätt :) Kram!

2010-01-07 @ 15:37:00
URL: http://jlethin.blogg.se/
Postat av: jessica

Sv: Hehe aa :) Jag ska plugga klart, :) Dock vet jag inte om jag ska börja redan när han e ett, det känns så himlans tidigt att lämna bort han då. Vad ska du göra då? :d

2010-01-07 @ 15:46:36
URL: http://jlethin.blogg.se/
Postat av: Lee - Melwins mamma

Melwin lägger sig alltid runt 19 tiden, förutom på lördag och söndag då får han vara uppe eftersom då är pappa hemma. Men när vi är borta så tar vi oftas med vangen så somnar han där runt 19 tiden då med. Och det funkar jätte bra. Visst han kan bli lite sur dagen efter innan han vilar middag. Så gör vi iaf och det är toppen!

2010-01-08 @ 22:37:18
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: viktoria

Min Elias äter 210-240 :P

2010-01-13 @ 17:26:04
URL: http://anderssonviktoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0