djurmisshandel = barnmisshandel.

Sitter och tittar på DJURPOLISEN, Det gör så ont i mig att se dessa program. Jag kan inte förstå för min värld hur en människa kan misshandla och vanvårda ett djur. Djur och barn är för mig lika oskylidga. Kan man misshandla djur är steget inte långt till att även misshandla människor.

Jag undrar, har man total brist på empati och förmåga att känna positiva känslor, Eller har man oförmågan att känna negativa känslor? Djur behöver ordning och reda och rutiner att följa för att dem ska må bra. Jag vet att jag i vissa fall kan vara löjligt puttig med djur men jag är hellre lite för mesig än för hård! Men vist kan jag också bli arg och säga ifrån, men skuldkänslorna som följer efteråt äter upp mig innifrån och jag får så grymt dåligt samvete. Så det är verkligen helt oförståeligt för mig hur man kan leva med sig själv som djurmisshandlar, låta bli att mata sitt djur och se hur revbenen sticker ut varje dag och låsa in dem i små burar och sen när man väl går ut slå dem och sätta STACKEL på dem. fy fan för stackel. tack gode gud så är det olagligt i sverige men det förekommer säkert, så ser ni någon som använde stackel på sin hund ANMÄL.

stackel = ett strypkoppel (ungefär som dem vi får ha i sverige med vanlig kedja) men det är ofta lite bredare och det är innåtvända "ståltråds"taggar så när kopplet dras åt trycks taggarna in i halsen och runt nacken på hunden. FRUKTANSVÄRT!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Rösta gärna på mig som veckans blogg! :) Nr 2 Hos

http://magiskaminnen.blogg.se/2009/april/dom-nominerade-ar-1.html#comment.

Ha det bra och glad påsk!

2009-04-10 @ 18:18:10
URL: http://lisaanilssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0