Härliga ungar!!

Nyss patrullerade det en stor skara ungar här utanför alla iklädda röda tröjor, bankande på trummor och visslande trumpeter.. Det är en antidrog marsch typ. Jätte bra att skolan engagerar sig i sådant och barnen får känna sig stora och stolta och starka när dem får komma ut och visa upp sina fina hemmagjorde skyltar! Man såg verkligen på barnen att dem tyckte det var super skoj att få svaja på flaggorna och gapa o skricka så högt dem bara kunde =) DESSUTOM gick där ju några poliser med dem för säkerhets skull och jag är bärgis på att dem tyckte det kändes super ballt! Bra gjort skolan!!

Jag han bara urskilja två plakat där det stod
"droger är bajs, livet är najs"
"om du läser detta är du NYKTER"

Hur härligt är inte det :)? söta ungar! Jag önskar bara att dem verkligen insåg vad det är dem försöker kämpa mot (för jag tror inte att barn i den låga åldern har full insikt i hur brett problemet verkligen är) och jag hoppas att dem kommer stå emot det själva och känna sig lika stolta när dem tackar nej till en ciggarett som dem var nu precis när dem fick gå med ett plakat där en ciggarett var förstruken!

----
Förövrigt gissar jag på att ni har läst om det lilla barnet som hade fötts för tidigt och avlidit? När föräldrarna för sista gången skulle öppna kistan o ta ett sista förväl var barnet BORTA. någon har alltså kidnappat/tagit deras döda lilla barn! Och tyvärr så blir man ju inte speciellt förvånad när man hör sånt här längre men eftersom att detta hände i Sverige blev jag ändå lite överlumpad.

det är fruktansvärt och jag kan inte förstå hur någon kan vilja kidnappa ett litet litet dött barn. det är bara så sjukt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0