tvångsbehov?

Ibland blir jag lite frustrerad och skrämd för mig själv. Det händer mig, ganska ofta faktiskt, att jag känner något slags tvångsbehov. Jag känner mig tvingad att göra saker som jag vet jag inte borde, eller som helt enkelt inte går. Häromdagen i lägenheten tex. Jag hade nyss hällt upp coca cola i en mugg, då började det klia lite i hårbotten. första reaktionen var att klia med högerhanden, men där höll jag ju muggen.. och DÄR kommer tvångstanken in. Jag VET att det inte kommer gå bra och att jag verkligen borde klia med vänsterhanden som är fri.. Men jag kan ju inte släppa denna tvångstanke och blir helt enkelt tvungen att testa. Resultatet blev givetvis att jag hällde ut halva muggen cola i håret. Men å andra sidan slutade det ju klia och jag fick genomföra min handling :) haha.

Brukar ni också känna sådan konstig tvång?

---
Något annat som också verkligen går emot mig är mina blockar jag får. När jag känner mig pressad eller stressad, har för mycket att göra och tänka på och borde sätta igång med något genast. Då stannar jag av helt istället. jag sitter och tänker att jag borde verkligen göra det och det och det. Men det går inte, jag kan för mitt liv inte förmå mig att ens börja på något av mina tusen saker som skall göras.


Kommentarer
Postat av: jane

det är när man läcker äggvita från njurarna, så det kan elda till havandeskapsförgiftning därför man svulnar upp o så sånt jag hade när jag väntade tindra o miranda :P

2009-04-14 @ 15:45:38
URL: http://lakrisgrodan.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hej. Kikar in här lite, ja du vet, det är ju Tomelilla. Härlig design du har! :) och grattis förresten! Vilket jag antar att du fått höra ex antal gånger, men där kom det en gång till.

2009-04-15 @ 20:19:36
URL: http://maddoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0