utomhus.

Tog med mig laptopen ut för att hålla lillasyster sällskap som agerar påskhare och smyckar träden med fjädrar. :)

Här kommer två bilder.




magen kikar ut genom öppningen på jackan nu och tycker jag, syns väldigt tydligt..
jag är ju ganska liten jämnfört med många andra och det får jag höra hela tiden. Men tydligen så behöver bebis inte mer plats än så för tillfället och när h*n gör det så kommer nog mammas bebi se till att tänja ut magen lite till ;)
Vad jag är orolig för dock är att jag faktiskt ÄR så liten. Det betyder att min mage är väldigt stram och tajt och det känns inte som det får plats mer där inne, och "normalt", eller ja, tycker inte om det ordet, men överlag hos andra gravida kommer den riktiga ökningen i vecka 25.. och är det så att det säger Pang då också känns det som att jag ligger i zonen-kommer få jätte mycket bristningar snabbt. och det vill jag inte inte inte inte. så jag ska genast kolla upp några bra krämer som Faktiskt funkar, om det finns något sådant och smörja smöra smörja magen :)

kom gärna med tips :)

något annat jag har tänkt på idag var att efter vecka 25 har ett barn ganska goda möjligheter att överleva och faktiskt bli ett friskt barn. Detta betyder att jag om tre veckor tekniskt sätt hade kunnat föda fram mitt lilla lilla barn och dessutom överleva. Det är en läskig och sjuk tanke! Jag hoppas innerligt att bebis väljer att stanna kvar i min mage och gro till sig ett bra tag till! :)



vad är en påsk utan påskägg?? INGET! =) ägget till vänster är ett "normalstort" ägg det vanliga, det till höger är ett sånt lite extra stort, jag har alltså slått på stort och detta ägget är till min älskling, (givetvis hade jag mig själv och bebisen i baktanke också, därför var det inte lönt att köpa mindre)

Snart ska jag få ett eget ägg av mamma också. gott! :) vi systrar är 16, 19 och 29 år gamla, och vi får FORTFARANDE påskägg, och julklappar på morgonen, Det är så det skall vara. Så Tusse när du läser detta, eller när du är frisk så får du komma o hämta ditt ägg. För jag vågar inte komma o bli smittad :) haha

Mamma o pappa ska ha påsk mat, påsk mat är ju typ identiskt med julmat och det är jag i alla fall så sjukt trött på. så dem får äta det själv och jag och Lisa har köpt pizza till påskmat :D woohoo!

Kommentarer
Postat av: JULIE

Jag är ensam hemma och har inte fått något påskägg :( aja, kanske lika bra. Jag kan inte under några omständigheter öka i vikt ,) haha

2009-04-09 @ 17:31:31
URL: http://juliesvarem.blogg.se/
Postat av: E

Åh gummsi! Fan vad fin magen ÄR!

bebis :D <3

2009-04-09 @ 20:56:28
URL: http://emmaebba.blogg.se/
Postat av: Sandra

hade lika liten mage som du men den blir större.Kakao och kaffe kräm smörjde jag mig med från början av graviditet till slut.Fick inga bristningar överhuvudtaget.Lycka till!

2009-04-11 @ 11:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0