vecka 25.

Ja idag går jag ju in i vecka 25. Alltså bara 15 veckor kvar och det är ju helt sjukt. Det är ju ungefär så länge jag har vetat att jag är gravid eller nä, nu ljög jag, måste vara nästan 20 veckor jag har vetat ju.. och denna tid har gått FORT!! det känns ju som om det var igår jag plussade :) jag är fortfarande en av dem som har en pluttig liten mage men jag ska väl vara glad för det antar jag :) men inser nu själv att det är dags att börja ta tag i maten/godiset. Det funkar inte längre.

Vecka 25

Den stora dagen börjar närma sig och nu inleds den sista tredjedelen av din graviditet. Runt den här tiden är det vanligt med halsbränna. Undvik att äta alltför stark och fet mat.


Bebisen: är så gott som färdigutvecklad. Tiden som är kvar till förlossning kommer din bebis använda för att växa och mogna. Vissa bebisar sparkar och boxar mycket medan vissa mest ligger stilla. Barnet väger cirka 800 gram   

Du: har kanske precis börjat få en liten mage, eller så är du kanske en av dem som har en riktig kula. Glöm inte bort att vi alla är olika och att din barnmorska håller koll på att allt är ok. Försök att inte jämföra dig alltför mycket med alla andra! Många kommer in i ännu en kissa-ofta-period. Detta beror på att barnet har blivit så stort att det kan trycka mot din blåsa. Kramp i ben och tår är nu en vanlig gravidkrämpa. Under denna vecka är det dags för att träffa barnmorskan ingen för kontroll av hur barnet och livmodern växer. Det är också vanligt att barnmorskan kontrollerar blodtryck. 

Ja halsbränna har jag kännt av ett tag nu men efter det har jag slutat med kaffe och dricker det mycket sällan, har även då blivit bättre :) 
Tänk att min bebis är "färdig" nu! Det är ju otroligt det som ligger där inne och sprallar nu är alltså resultatet av vad som kommer ut om 15 veckor. bara ca dubbelt så stor. eller ja, lite ´större än så :) 
jag har DEFINITIVT en boxare i magen! 
Och kissa-ofta.perioden har jag ju verkligen fått känna av. jätte jobbigt! Jag kan inte ligga på sidan o sova kängre för sidan jag ligger på domnar av. =p haha. Kan inte heller ligga på rygg för då lägger sig bebisen tillrätta på blåsan så jag blir genast kissnödig.  

Imorgon ska jag till BM ja, mitt sf mått "bör" vara ca 23. Får se vad hon säger imorgon :)  


godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0