Min vagn!

Lite ris och ros till alla er blivande, ja alltså inte till er utan om min vagn, som ni redan vet är barnvagnarna en hel djungel.

Den vagn vi hade först var 7 år gammal, och det var vad den såg ut som också. stil mässigt. Där va inget fel på den alls, den funkade bra, inga fläckar på vagnen och inte trasig någonstans. som blivande mamma var det TOPPEN! en vagn fick en att känna att det va ännu närmare till bebis och vilken vagn som helst hade nog funkat bra. men som nybliven mamma tar det inte lång tid innan man känner av skillnad på vagnar. det är ju ledade framjhul som är "inne" nu och det ÄR ju snyggt (även om jag försökte intala mig att det inte var det, när jag själv inte hade det)

Och så var det en dag då mamma och jag åkte på babyproffsens utförsäljning. Då hittade vi BRIO sing, so mjag hade tänkt på väldigt länge, men så insåg jag att den fatksitk är otroligt bred där bak och var rädd att den inte skulle få plats i bilen. då såg vi den, vagnen jag har nu, Baby Travel Smart

Ros:
Förbannat snygg, enligt mig! väldigt smidig att svänga runt med, OFTAST! , mindre och känslan av att vara smalare (innermåtten är detsamma som på de flesta stora fyrhjulade vagnarna) suffletten har ett "stoppläge" och den kasar inte ner som på den andra. PRISET!

Ris: Jag har hört att den kan larma, alltså i affärer så reagerar larmdektoren, det har jag dock inte varit med om och jag har gått i princip alla affären i ystad. om man låser framhjulen så de ej kan röra sig blir vagnen stum, den kan vara svår att gå baklänges med, hjulen behöver "snurra runt" ett varv och det är ibland meckigt, har även upplevt en sak ibland med det högra framhjulet, det är precis som att det inte föröljer med som det ska, om jag lyfter på vagnen och tex ska upp för en högt kant så kan det snurra till sig konstigt och så har jag två framhjul där ett stpr rakt fram och ett vertikalt. = TVÄRSTOPP! obehaglitg och farligt. Detta var jag dock på babyproffsen idag och klagade på, hon skulle ringa fabriken och höra om hjulen behövdes smörjas upp, eller om jag skulle få nya
Man får ju faktiskt också ha i åtanke att man får vad man betalar för. och därför kan man inte ritkgit jämnföra med tex brio vagnarna, teutiona, boogaboo, som går på flera flera tusen.

Så slutsatts. Jag är fortfarande glad att jag har denna vagnen och inte den gamla, jag är otroligt glad som har en mamma som gjorde det möjligt för mig att få en ny vagn. tusen tack! Nästa vagn, en ordentlig sittvagn, och nästa liggvagn till ev kommande syskon ska jag lägga ner mer pengar på och få en ordentlig vagn och prova många och läsa mycket och verkligen bli nöjd! med facit i hand hade jag även hellre haft en 3-hjulad vagn än 4a, även om jag tycker att 4a är snyggare.

Hoppas jag har hjläpt någon där ute =D!


Baby travel smart, med sittdelen i.

jag förseslår som sagt babytravel jogger istället :)!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Barnvagn var vårt första inköp, 500:- på blocket. Den har några år på nacken men är skitfin och fullt duglig. Hoppas att den kommer vara bra att köra med också, faktiskt inte provat, ingen luft i hjulen

2009-12-04 @ 09:06:56
URL: http://jessicaskrypin.blogg.se/
Postat av: Love Oliwers mamma

Hej!



Ja är lika arg som du!!! Det är ju helt sjukt att de finns sånna som gör så...emot barn.

De ska inte jobba på dagis eller med människor i huvudtaget...ush



kram Love

2009-12-04 @ 19:15:53
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/
Postat av: Minnie

Hej Gumman! Tänkte tipsa om min julklappskalender på bloggen, varje lucka är laddad med fina priser, jag skulle bli väldigt glad om du ville delta :) Det går fortfarande att delta i lucka 1,2,3 och 4.

Kram Minnie

2009-12-05 @ 15:52:42
URL: http://www.minnies.se
Postat av: valeria<3

Fin blogg du hade :)

2009-12-06 @ 03:32:16
URL: http://prinsessanvaleria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0