Alla <3 dag.

Vet ni egentligen varför alla hjärtans dag firas? Om inte kommer här lite info :D

Alla hjärtans dag skapades under medeltiden. det var då man uppmärksammade kopplingen mellan romantik o kärlek. Man trodde att fåglarna börjar söka efter sin partner i mitten av februari och var därför en parningstid.. Senare har detta utvecklats till en lek där man skulle para ihop unga män och kvinnor.
I 1300-talets England och Frankrike blev Valentindagen en fest för ungdom och förälskade. De vuxna försökte alltså para ihop sina ungdomar :D

Numera handlar det mer om kommersiella skäl.. Folk vill tjäna pengar och vi går på det.
För varför bara välja en dag att uppmräksamma sin partner extra mycket? Jag gör de varje dag minsann :)

Men men, "Dagen i ära" och allt så har jag nu skickat iväg Jonathan till affären där han ska handla choklad hjärtan och gelehjärtan till kvällen:)

Vår lilla överraskning till "farmor och farfar" kommer bli i form av ett kort.
På framsidan står där "en liten baby" och där inne står det "kommer till världen i Augusti" , varma gratulationer till farmor och farfar" Ganska tydligt budskap tycker jag :P haha
Jag kan säga att jag är fruktansvärt nervös och pirrig och har verkligen ingen aning om hur reaktionen kommer se ut. Alltså mycket spännande.

Upd om hur det gick kommer imorgon :)

Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0