Gravid smycke. v.14+4

Ja ett sådant skulle jag vilja ha :) Och har hittat ett som jag verkligen gillar.




Den mexikanska bolan eller graviditetspinglan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket långt ner på magen kan barnet höra ljudet.

Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det.

Kanske ska be älsklingen lite gulligt när han kommer hem och fråga om han skulle vilja klicka hem ett sådant till mig :D

Jag börjar faktiskt bli lite små deppi.
Jag sitter varje dag och spanar in andra blivande mammors bloggar. OCH DERAS LIV VERKAR SÅ PERFEKT??
Graviditeten är underbar, allt är under bart, mannen är en underbar tankeläsare som gör allt och kommer med blommor varje dag och köper presenter och ligger och myser med magen varje kväll och dem köper det och det och det.
whaaaaaaaaaaaaaat??
Man ser dessutom alla dessa mysiga magar som sticker ut som berättar för hela världen att det lever någon därinne. kvinnor som bara är någon vecka längre eller så som har stora stoltserande magar som bara så där vackert sticker ut.
Men jag då? Inte fasiken sticker där ut något på mig. Jag VEET att det är så fruktansvärt annorlunda men ändå! När ska jag få visa min mage för alla och stolt få berätta om Min och Jonathans välsignelse.? vavavava?

Jag blir snart galen här framför datorn.

Båda min mamma och svärmor var sena. 5-6 månaden började det synas. Men jag vill inte ärva det för jag vill inte vänta så länge. Jag vill SE att det finns något i mig. Detta stressar sönder mig, Tänk så finns där inget??
Om 23 dagar är det ÄNTLIGEN ultraljud. Och jag kan inte förklara hur mkt Vi längtar dit, jag vill bara se det lilla pyret. Få se att det VERKLIGEN finns en liten baby där inne och få se att allt står rätt till.


Nu blir detta alldels för långt.
Hejdå

PS. Om någon söt (låt säga kanske familjemedlem eller så) sitter o läser detta just nu och tycker att Jaaa oh vad Lina skulle va fin i detta smycke. Jag köper det som en överraskning till henne. (BARA OM) så finns det på länken under!
http://www.babytime.se/se/art/bola-silverplaterad-aggformad.php :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

200 spänn, glöm det :D

2009-02-18 @ 10:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0