varning för detta inlägg.

Jag vill be gnällspikar, trångsynta människor och er som inte förstår innebörden av vad jag skriver, (skillnad på vad man GÖR och vad man skulle VILJA göra), att ej läsa detta inlägg.

Egentligen så är det inte så dramatiskt som man kanske skulle kunna tro men man har ju lärt sig att människor gärna tolkar på sitt egna vis och kan ändra om innebörden i en text något fruktansvärt så det kändes nödvändigt att skriva den texten ovan för att slippa få kommentarer om vilken urusel hemsk mamma jag är/kommer bli.. 

Nu är det så här att idag är jag sååå fruktansvärt sugen på att gå ut och sätta mig i trädgården med en cigg och ett glas rött.. Jag SUKTAR! Det är så fruktansvärt efterlängtat och det ska bli helt underbart faktiskt att få ta sitt första glas rött efter gravidteten. Får försöka klämma in en lämplig dag efter graviditeten.. 

Jag är mycket väl medveten om att man varken ska dricka eller röka när man ammar!! Men då hade jag löst det som så att jag hade pumpat ut mjölk innan och fryst in och eventuellt köpt ersättning om det skulle behövas och sedan låta bli att amma under kvällen och dagen därpå. 

Men då undrar jag om det är någon som vet och skulle vilja svara på om man måste pumpa ut en viss mängd mjölk och kasta för att vara säker på att bebisen inte får något i sig eller försvinner det automatiskt ut systemet även om man inte ammar under en dag. (troligtvis får man väl pumpa ut ändå så inte brösten sprängs)  Någon som vet :)?

Det ska även bli så sjukt skönt att få tillbaka min kropp! Förstå mig rätt, jag Älskar att ha mitt lilla knyte i magen och känna rörelser o mysa. men det ÄR FAKTISKT INTE så jäkla mysigt att få sparkar i revbenen, ständigt tryck mot blåsan, ha svullna fötter och anklar, vagga fram och hoppas på att man slipper sammandragningar , svettas som en idiot och inte komma i ett enda klädesplagg längre...
 
jag har gått upp ca 10-12 kg. inser ni hur mycket det är? Jag hoppas verkligen att jag och baby kommer må bra efter förlossning så vi fortast möjligt kan komma ut på promenader och träna...

Dessutom vill jag vårt hjärta i mina armar och inte i magen (även om jag vill att du ska stanna där inne någon vecka till) Jag längtar tills jonathan får hålla sitt barn och tills vi blir en Riktgit familj! Jag får ju känna bebisen flera gånger om dagen och är konstant "medveten" om den, Jonathan dock får bara känna någon ynka spark på kvällarna, om han har tur, så jag längtar verkligen tills han kan bli mer "delaktig" och få hålla sitt barn. Den stunden kommer vara så jävla fin och underligt nog längtar jag nästan mer efter att få se Far med sitt barn än att själv få hålla den lille för första gången.

DETTA BLEV LÅNGT OCH FLUMMIGT! så ska avsluta nu men alltid skönt att få ut lite tankar ibland =)


♥ Vi två blev tre ♥

Kommentarer
Postat av: Katarina - heminredning

haha va det en pik till moi? :-)

2009-07-06 @ 20:54:34
URL: http://vackerthemma.blogg.se/
Postat av: Mamma Lee

Jag fattar precis vad du tänker när du vill ta ett glas vin. Jag tänkte samma, men när Melwin var ute så tänkte jag inte alls på det. Då hade jag fullt upp med att göra vad jag skulle med han. Jag drack första gången när han var 3½ månad. Man har så mycket att tänka på så man glömer bort det! När du skriver pumpa, jag har en bröst pump om du vill köpa!

2009-07-06 @ 23:17:36
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

så det är en liten pojke som väntas :) såg att du hade råkat skriva den lille ;) Lycka till !

2009-07-07 @ 08:42:25
Postat av: LINA - blivande mamma

Svar till anonym: haha! Det var väl lite väl trångsynt ;) Jag skriver Alltid "lille" just för att LillA är väldigt tjejrellaterat medans lillE är neutralt, tycker jag! :)

2009-07-07 @ 11:27:00
URL: http://vackertliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0