Dag 2.

Ja, ännu en dag i arbetslöshetens tecken och inga pengar att förvänta sig har jag förstått. man måste tydligen vara 20 år för att få ersättning. Tacka gud för att man åtminstonde får föräldrapenning sedan. Riktigt dåligt system!

Jag fattar inte heller hur det funkar med att ta ut föräldrapenning. får väl boka ett möte med dem på försäkringskassan så dem hjälper mig. Vi vet ju inte hur vi ska dela upp dagarna jag och Jonathan. och jag vet inte hur många dagar jag bör ta ut i månaden. suck. sådant är jobbigt :)

Nåja, har jag berättat om när jag och jonathan skulle tvätta för första gången i lägenhetens tvättstuga? Det var i alla fall i söndags. Efter ca 10 minuter då maskinen hade gått skramlar det till och vips dyker det upp en penna! Ajdå, så vi fick stanna den och plocka ut den lille pennan. sedan satt vi och tittade på maskinen i en timme medans den åkte fram och tillbaka. Ganska mysigt faktiskt att bara sitta o prata o filosofera, tiden gick fort :)

jaha, what to do today? Jag skulle vilja åka på en liten semester.

Kommentarer
Postat av: Josefine- Nybliven mamma

Vet, jobbigt när man inte får pengar ibörjan. Men jag gick till socialen och fick lite pengar, med krav på att jag skulle söka jobb och åka in varje dag till ett ställe och sitta några timmar. tråkigt, men då fick man iaf lite pengar i månaden. Visste inte om att man kunde gå till socialen när man bodde hemma och hade föräldrar som hjälp, men fick det tipset av en annan.

2009-06-17 @ 14:53:43
URL: http://shaddili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0