Fisk recept!

Jag sitter och letar massa recept på nätet. hitintills är det dock bara recept som består av socker som har sparats ner. Konstigt! :) Det jag är ute efter är egentligen massa goda mat recept.

Något jag verkligen skulle vilja äta oftare som av någon anledning helt enkelt inte blir av är fisk. Säkert många som håller med. Det är gott och väldigt lätt mat, tunn. så man blir inte så där tjockmätt som av biffar men man blir ändå lagom mätt. Jag skulle verkligen uppskattat massa goda recept, på ALLT men väldigt gärna på fisk. och kyckling gratängen är också något av en favorit. dock inte mass konstiga ingredienser som inte räknas till "vanligt"

ooooh blir så förbannad! detta är andra gången jag kommer åt en knapp och raderar allt jag har skrivet!!

Recepten får också väldigt gärna vara enkla och gå relativt snabbt eller sköta sig själva för när vår lillaskrutt kommer, kommer jag verkligen inte prioritera flera timmar o köket, men ändå vill jag få i mig bra mat så jag orkar och blir pigg! :)

och kom igen nu! jag brukar inte ofta be om lite hjälp så här men när jag väl gör det så får jag INGEN respons. och jag vet ju att DU läser min blogg och ni är faktiskt närmare 60 stycken så NÅGON borde ju sitta på ett bra recept. det tar säkert inte så läng tid att skriva ner detta recept till mig och jag kommer vara sååå tacksam =D


Kommentarer
Postat av: Gustav

mohahaha vilken tur att jag kan välrdens godaste fiskrecept. Det är torskfileér, panerade eller inte det väljer du själv. Sen steker du givetvis dessa, i ganska rikligt med smör. Samtidigt kokar du några ägg och när dessa är "medelkokta" skalar du dom och mosar dom med en gaffel, därefter steker du äggröran tillsammans med fisken och smöret. Detta serveras med stekta potatisar och remouladsås. FY satan va gott det. Utan panering är det väldigt nyttigt också :) Åt det till lunch senast igår!

Postat av: Zally

Hej hej. Jag läser din blogg men jag äter inte fisk. Så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.

2009-06-25 @ 13:30:24
Postat av: Mamma Lee

Jag vet ett som är JÄTTE GOTT!

175 grader ca 30 min om det är tinad fisk



1-2 torsk block, beror på hur mycket du ska göra.

1 porjolök

2 tomater

1 burk svamp

200 gram räkor

1 pakrika

Lite dill



Skär/haka allt (porjolök, tomat, paprik,dill)

Lägg allt på fisken

Lite margarin på

Salt och svartpepper



In med det i ungen med det, 5 min innan det är klart lägger du på räkorna..



DETTA ÄR SVIN GOTT att ha mos till!!!

2009-06-25 @ 16:23:08
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: jennelie

Om vi nu skall fortsätta med fiskrätter ;)



1 upptinat torskfiléblock, lägg det i en ugnssäker form. Hela blocket alltså.



Häll över 2 burkar creme fraiche smaksatt med t.ex örtkrydda



In i ugnen i 30 minuter, 225 grader (tror jag). Det brukar annars stå på fisk-paketet hur många grader det behövs.



Sen är det bara koka lite potatis till och riva lite morötter eller nått. :)



Lätt och snabbt klart, kram!

2009-06-25 @ 20:50:02
URL: http://jenneliie.blogg.se/
Postat av: Josefine- Nybliven mamma

svar: gud ja, tiden bara rinner iväg och hon växer så det knakar :)



Fisk är väldans gott, men som du skriver görs det sällan. Brukar alltid beställa det hos föräldrarna när dom frågar om man vill bli bjuden på något speciellt :).

2009-06-25 @ 22:25:45
URL: http://shaddili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0