Sova hemma.

Idag sover jag hemma hos föräldrarna. Så jag kan få lite sovmorgon och vila ut :) Men jag saknar min älskling så otroligt mycket, varje minut utan honom är det ju något som fattas.

Jag ligger nu uppe i sängen och tittar på förlossningar.. Det är så spännande och inspirerande och visserligen lite skrämmande men ändå väldigt underbart! Jag önskar mig verkligen en vanlig vaginal förlossning utan bedövning. DET hade nog varit mitt livs största bedrift. Föda barn överhuvudtaget hur det än går är ju alltid det mest fantastiska som finns men jag skulle ändå bli väldigt ledsen och besviken om jag hade blivit tvungen att göra kejsarsnitt. Givetvis hade jag gjort det för att säkra min och vår älsklings hälsa men det hade ändå inte känts som att jag födde barn..

Jag bara lääääääääääängtar efter att få bädda den ligga sängen och pynta med alla små gosedjur. Att få tvätta igenom de små pytte kläderna och lägga dem fint i lådan under mitt underbara skötbord. Och vagnen. att få bädda den och få smitta av alla babysaker med min och jonathans doft så den lille känner igen våra dofter. nu är det 59 dagar kvar. det är ju helt sjukt så nära det är men ändå känns det så himla långt borta. ska jag föda ett barn? Ska jag och jonathan få en bebis, ett helt underbart litet mirakel? Ska vi få vårda och ta hand om detta lilla barn i flera år framöver. ett mirakel är det verkligen. ♥

Jag sover sämre och sämre. vaknar alltid vid 4 och måste gå på toa. och är det inte därför så är det för att mina höfter gör så fruktansvärt ont så jag inte kan hitta någon bra ställning. och annars så är det mina grymma kramper i vaderna som har kommit tillbaka. MEN jag ska inte klaga för min graviditet har faktiskt varit underbar :) Jag kände idag när jag gick upp för den långa backen till lägenheten att jag fick korta samandragningar. TROR JAG? jag vet ju inte hur det känns men mest troligt att det var det.. Jag känner av dem mer och mer och har även lite foglossningar o blygdbenet.

Imorgon ska jag möta upp min kära svåger Andy och ta en runda på stan med honom. Mysigt =)

Nej, detta blev långt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0