Hemma igen..

Jag är så trött på tandläkarna!! Funderar starkt på att byta.
Jag har varit hos en tandläkare och "provisoriskt" laga mitt hål nu 2 gånger.. jag undrar vad hon trodde första gången att det skulle växa igen till andra gången?

Nej så nu idag var det tredje gången gillt med en Ny tandläkare. bra tänkte jag, då kanske det blir ordentligt.
Jag sa att den andra tandläkaren sa att det behövde rotfyllas för att det var så djupt..
Och så sa jag att jag inte har haft ont eller något. Och stålmannen som man är har jag ju lagat utan bedövning alla gångerna.. Den nya tandläkaren tyckte inte att det behövdes eftersom att jag inte har haft ont?? När hon var klar och hade isolerat tanden och lagat den sa hon något i stil med "ja det är så himla djupt och så nära nerven så det kan hända att det blir problem längre fram och du får ont och det får lagas om" ungefär så. ja men jag SA ju att det va djupt???

Och inte nog med att den inte kan sköta sina jobb så satt där en annan tandläkarassistent eller något och tjabblade, dem pratade om hur gott min fyllning luktade, att båda två fick förkylning på stämbanden och inte "vanligt" dem pratade dessutom om två andra patienter.. Och sen så kom där in en annan manlig tandläkare som började prata om vädret med min tandläkare så hon fick sluta borra. "hade du mycket snö?" "nej det var inte så farligt mest regn" "blablabla" så hon stannade upp i det hon skulle för att prata väder?! HAR NI INGA RASTER?

tillslut kom det in en tant och tittade på mig som om jag var 10 år "har lilla fröken tappat en mobil?" Nej det har jag inte kärring fan!

Jag hade dessutom fått en tid om en vecka inbokad av den andra tandläkaren men ingen av oss fattade varför, vi tog i alla fall bort den och nu ska jag inte visa mitt nylle där förän i oktober.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0