"hur kan hon ta ett sådant beslut?"

Jag måste få skriva av mig, få det ur mig, så jag kan skita i det sen.. Men hur gärna jag än vill kan jag inte bara släppa det!

Minns ni att jag skrev häromdagen om de fyra som stirrade blint på mig? Ja det var inte bara som jag inbillade mig för senare hade dem frågat en vän till mig om jag var gravid och yttrat sig ungefär så här "hur kan hon ta ett sådant beslut, vad tänker hon med??" Ja kära vänner, hade ni frågat mig hade jag kunnat svara er. Jag drar en vild chansning. Jag har trotts allt i alla fall 50 läsare om dagen och någon stans kanske det når ut till er som undrar.

Folk som kommer in här, folk som inte känner mig och folk som bara ser en unge tjej med en tjock mage... Jag förstår att ni tänker "det ligger ett misstag, en sprucken kondom eller liknande i hennes mage" *Jag kan också vara enögd och uttala mig korkat om saker som jag inte vet något om så jag tänker inte förklara hur korkade ni är. men! jag kan inte förklara med ord hur FEL ni har!

Hur tänkte jag då? - jo det kan jag berätta. Jag tänkte inte, jag KÄNNDE med mitt hjärta, sedan tänkte jag sedan disskuterade jag med min pojkvän, barnets pappa. INNAN vi bestämde oss för att sluta med preventivmedel. Ni måste alltså förstå att vårt barn är inte bara planerat utan så otroligt efterlängtat och välkommet! Nej vi trodde kanske inte att det skulle gå SÅ fort att bli gravid men vi var 100 % medvetna om det.

Trotts att allt var medvetet blev det ändå en chock när jag fick se två sträck på graviditetstestet. Jag har ALDRIG gråtit så många lyckotårar och jag ringde direkt till Jonathan som även han blev jätte glad!

jag vill också att ni förstår att detta är något vi vill och absolut inget som förstör mitt liv som många säkert tror. jag hade inte varit redo att plugga vidare än då som många komemr göra, och istället för att roa mig ett år som många andra komemr göra kommer jag istället vara mamma åt mitt fina fina barn! Detta ger mig tid att tänka ut vad jag egentligen vill jobba med i framtiden..

Så jag hoppas att om någon läser detta och vet vilka det är jag vänder mig till så får ni gärna ge länka vidare detta inlägg till dem så dem får svar på sina frågor..

min fråga till er då är hur tänkte ni egentligen? Trodde ni verkligen att ni kunde prata med min kompis och säga sådana saker utan att jag skulle få reda på detta?

Så jag hoppas jag har svarat på era frågor. och jag vet att det är många som vet att jag är gravid och tror ni helt ärligt att jag inte ser hur ni glor?? Det är bara pinsamt, FÖR ER! Kom och fråga mig istället, jag blir inte arg och berättar gärna men ni förlorar bara själva på att gå och titta och viska bakom ryggen!

Och så vill jag bara att mina vänner ska veta att jag uppskattar er så himla mycket att ni är glada för våran skull och stöttar mig i vårt val :)

Kommentarer
Postat av: jane

nu förstår du mig med det att folk har något jävla tvång att bry sig o lägga sig i vad andra gör och inte gör! jag är glad för er skull och vet hur mycket du/ni velat ha barnet! skit i alla andra svartsjuka jävlar! hoppas d uvet att jag aldrig vänder dig ryggen. finns alltid för dig/er!

<3Love

2009-03-31 @ 19:29:37
Postat av: E

Jag är fruktansvärt glad för din, er och barnets skull! det hoppas jag att du vet! <3

2009-03-31 @ 20:57:20
URL: http://emmaebba.blogg.se/
Postat av: Josefine E

Jag har tagit exakt samma beslut som dig, lr VI har tagit exakt samma beslut som ER :) Jag tycker man får ut så mkt mer av sitt liv om man skaffar barn än om man ska vara ute och festa en massa.. Stå på dig och lycka till! Du har en fantastiskt fin blogg btw ! Puss

2009-04-01 @ 08:42:59
Postat av: Martina

du kommer bli en hur bra mamma som helst. stå på dig gumman. ni kommer klara detta fint <3

2009-04-01 @ 19:53:54
Postat av: jessica

in their face!

2009-04-03 @ 23:29:32
URL: http://jlethin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0