Ligger i badet..

Jag sitter just nu i badet med datorn framför mig.. har dukat upp med ett kexchoklad och en kiwi och vatten..
Känner bebisen förresten att det blir mycket varmare på magen? för nu vaknade min lilla älskling till liv känner jag :)



Jag tycker att det är helt fantastiskt att jag kan känna så pass många och starka rörelser och puffar o sparkar som jag gör. och jag har ju gjort det i någon vecka nu, vanligtvis brukar det ta lång tid innan förstföderskor känner det och sen är ju min moderkaka ventral vilket gör att den fångar upp många av rörelserna så jag inte känner det så tydligt.. Jag har helt enkelt ett busigt litet barn redan =) svärmor berättade igår att jonathan också rörde sig jätte mkt i magen,. som sagt, pappas gener där ja =)



Jag tänker alltid att det där kan inte vara min mage, jag måste andas ut eller puta just då. Eller så är det kanske kameran som får magen att se extra stor ut.. Jag har nämnligen inte vant mig än vid att magen FAKTISKT börjar växa nu :) Men jag älskar det, helmysigt! =) Tråkigt bara att jag inte "vågar" gå klädd så. känner att jag måste ha en kofta eller något som gör att inte alla kan stirra så extremt mycket.

Känns så annorlunda att kunna prata om det och så i skolan. ingen kan riktigt tro det än, medan jag har haft god tid på mig att bearbeta det och nu känns det naturligt för mig.. Jag är glad att jag väntade med att berätta. Känner mig verkligen redo och kan svara på alla frågor..

Kommentarer
Postat av: katarina

söta lilla mage. :-)

2009-03-21 @ 09:51:18
Postat av: Ellinor

Jag tycker du ska visa den, skitfint! :)

2009-03-21 @ 14:58:30
Postat av: lisa

jaha, snygg jag blev då i bakgrunden...

2009-03-21 @ 15:45:56
URL: http://lisaanilssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0