STAVFEL, tankar, bebis..

När jag går tillbaka och läser vad jag själv har skrivet hittar jag alltid Mååånga stavfel.. Detta beror då inte på att jag är SÅ dålig på att stava utan det handlar helt enkelt om att jag har så många tankar i huvudet som ska ut på skärmen så i farten glömmer jag alltid en bokstav eller så. (rätta till 5 fel i denna meningen)..

Igår somnade Jonte bums men inte jag, direkt när jag lade mig ner kom alla tankar flygandes till mig..
Obs varning! Detta kan komma att bli ett långt inlägg..
Jag låg och halvkolla på en film samtidigt som tusen miljoner tankar flög runder i huvudet på mig.. Jonte har en dålig vana att hålla andan när han sover. skit läskigt och jätte jobbigt att behöva slå till hnom varje gång och be honom andas normalt. JAg har hört att när man håller andan ett tag börjar hjärnceller dö, sant eller inte vet jag ej! Så varje gång han gör så får jag en bild i huvudet av teknade små bulliga hjärnceller som dör varje gång han håller handan. (bör jag söka hjälp? =D)? Jag låg och klappade på magen och buffade till den lite. Fick inga direkt svar kan jag säga.

STUDENTEN- Ja idag ska jag se om det är min studentmössa som har kommit, vet ni, det är ynka pytta TRE MÅNADER kvar till studenten. snart är det lov i en vecka som försvinner. sista veckan får studenterna inte va i skolan, där är en hel del spridda lediga dagar, och sen så får vi ju räkna bort alla helger och faktiskt lägga till tanken att jag inte går en endaste lång dag utan nästan bara har halva skoldagar.
Men hur ska jag hinna få allting gjort???

GRAVIDITET
- Kan ni förstå att om TRE VECKOR så är jag HALVVÄGS!! för det kan inte jag!! Det känns som det var igår jag fick det positiva testen och satt gråtandes (glädje, shock tårar) i telefonen och ringde till jonte på jobbet och berättade. Jag kunde inte fatta det då. kan knappt förstå det nu heller!!
Vad vi har än sålänge; Nappflaska, nappar, spjälsäng, barnbok..  Haha det är nog allt. Men efter ultraljudet Nästan fredag bara nio dagar kvar, ska jag minsan handla kläder och något annat mysigt :) Sen så har vi ju tillgång till allt annat nödvändigt via Jontes moster.

PENGAR/LYCKA- Jag lever på mitt stackars studiebidrag varje månad. Alltså är det Jonathan som förser oss med allt det nödvändiga. han kommer få betala lägenhete som va troligtvis kommer köpa nästa eller nästa månad igen. han kommer att stå för det mesta så jag bara kommer ha mammapeng och barnbidrag. MEN vi kommer klara oss! Ja må inte va rikast i världen penga mässigt men JAG ÄR LYCKLIGAST I VÄRLDEN ÄNDÅ, jag har min fina Jonathan, ibland när jag tittar på honom känenr jag så mkt kärlek så jag inte vet hur jag ska uttrycka det ens. Jag har min fina familj, Mamma, pappa, Tusse, Lisa.. En familj som är frisk och finns där! Jag och Jonathan väntar barn.. Jag tar snart studenten. Asså vem fan behöver pengar egentligen? (alla jag vet, men ni förstår min princip)



Såhär ser det ut nu, där fick ni även en skymt av min tatuering :) Vet inte om det har hänt så mycket. Jeansen spänner ju och jag har nog svullnat till lite runt om för där är obekväma saker som ligger över byxkanten, haha nästan i alla fall. Men mestadels ser jag bara knubbig ut när jag har vanliga kläder på mig.

Igår bestämde jag mig för att jag vill veta könet, men återigen har Jonte hunnit ändra sig. vi ändrar oss alltid samtidigt och det är jätte jobbigt. Bi får se hur det blir : Helt ärligt tror jag inte att vi kommer kunna hålla oss när vi väl gör UL.

NU, måste jag ha mat för det gör ont i magen och jag mår illa som hungern har stigit på mig..

Puss.

Kommentarer
Postat av: katarina

Vilken söt liten mage. Snart är den stor som en fotboll. hihi

2009-03-04 @ 09:30:51
Postat av: Blivande mamma <3

Ja undrar det mor min :) Jag tror att jag kommer vara liten till dagen innan för då kommer den explodera som en bomb! :)

2009-03-04 @ 09:37:42
URL: http://vackertliv.blogg.se/
Postat av: JosefineB

Vilken söt mage :)

2009-03-04 @ 20:42:52
Postat av: Blivande mamma <3

Svar till JosefinB: Tack så hemskt mkt :)

2009-03-05 @ 07:09:47
URL: http://vackertliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0