Studenten.

Ja idag ska jag försöka komma ihåg o räkna exakt hur många RIKTGIT skoldagar det är till studenten..
jag och mamma sitter o chattar på msn om studenten och idag för första gången känner jag en "Studentlängtan". Innan har jag bara längtat efter dagen jag slipper skolan och hade egentligen kunnat slippa trappan, Men nu när vi pratar om det känns det så super mysigt att planera allt... Och jag längtar till den somriga dagen och alla studentbravader. (fast det sägs ju att det ska regna)

Vi har kommit fram till att jag inte vill åka något efteråt. Jag räknade sådär lite smart ut att "champagne" (inte för min del)- frukost, skola, lunch med klassen, TRAPPAN, hela klassen ska åka släp tillsammans först, GRAVID, soligt, tjockis, all släkt och sådant efteråt.. Ja så jag klarar mig nog utan att åka dem extra varven... Jag kommer vara en död michelin-gubbe efter den dagen.. Men jag kommer känna mig så fri.. Så fruktansvärt fri!!! Och kan istället börja pyssla där hemma med allt inför bebisens hemkomst/utkomst..

WOOHOO! 12 Juli.. Studenten.. 4 Juli, sista skoldagen... 15 augusti, BEBIS... 29 april, födelsedag.. Massa roliga datum att se fram emot..

en konversation mellan mig och mamma

Lina - säger:

och sen skulle det ju inte förvåna mig om jag får foglossning och bara blossar upp till en michelingubbe till studentdagen så jag knappt kan stå upp

Katarina säger:

men ta det lugnt till studenten, vi fixar maten o så det behöver du inte tänka på, du ska tänka på dig själv, får du foglossningen eller nåt annat otrevligt så får du helt enkelt sitta hemma o plugga, just nu ska du tänka på dig själv o barnet och skolan, o lite jonte förstås =)

Katarina säger:

den lilla stunden du ska "springa" ner för trappan kommer du klara av

Katarina säger:

får du ont så ska vi låna en rullstol att köra dig nerför trappan med det ordnar sig ska du se =)


Kommentarer
Postat av: Veronica

sv: Ja, precis. Såklart respekterar jag någon som döper sitt barn till något annorlunda namn. Men som du sa, man måste ju även tänka på barnet, det kanske inte är jätte kul att heta Kotte och bli retad i skolan...

Har du några planer på vad du vill döpa ditt barn till? Vet ni könet än? =D

2009-03-16 @ 09:05:06
URL: http://grandby.blogg.se/
Postat av: Lisa

Va med i frågestunden i min blogg kära syster :D<3

2009-03-16 @ 14:56:27
URL: http://lisaanilssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0