Föräldraträffen

Igår var det träff 2 av 5. Tänk vad konstigt att det går så snabbt. om 4 veckor ca gissar jag på? Blir det nästa ultraljud. Det kommer ju gå skitfort! :)
Förra gången förklarade jag vad jag tyckte om gruppen, men jag tvingade mig själv (och jonathan) dit mig igen, för jag vet av gamla erfarenheter att det bara blir bättre o bättre. och mycket sant! Det kändes mycket bättre igår och både jag och Jonathan var gladare när vi gick där ifrån och mer positiva.

Igår fick vi öva lite profylax (andning; för er som ej är gravia) Det kändes lite konstigt men samtidigt är det en rolig och bra övning och kul att sitta o skratta med sin partner medans man försöker se varandra djupt in i ögonen. Haha.

Vi fick även göra babymeditation innan vi gick hem. SUPERMYSIGT. Alla kvinnor fick krypa upp i sin mans knä (om man tänker efter ser det ganska knasigt ut att 6 tjocka gravida kvinnor liggre uppkrupna i sina mäns knä som är betydligt mindre för tillfället!) Man skulle mysa till det ordentlig och pappan (som skulle sitta underst/bakom) skulle ha ett bra grepp runt magen på kvinnan och kvinnan skulle lägga händerna ovan på sin mans... Sedan blundade vi och BM beskrev oss igenom en bebis och man själv fick försöka föreställa sig den och att den kom ut och låg i famnen med oss. Och så skulle vi försöka ha kvar bilden av barnet och se om det stämmer sen när den kikar ut!

Jag blev tillfrågad om vattengympa häromdagen, tackade nej (dumt kanske?) jag vet inte, men jag kände inte alls att det är något jag vill göra (vilket jag säkert kommer ångra sen när jag blir större o får mer ont) Men just nu hinner jag inte och det är ju bara några få gånger innan bassängen stängs så kändes inte så lönt. Men men, Alla andra i gruppen ville såååå gärna bada blabla =)

Inatt har jag definitivt inte sovit behagligt. jonathan har tagit mitt täcke. tryckt in mig i väggen, det har åskat, blixtrat och SPÖregnat. och INTE sovit många timmar kan jag säg.

Idag ska jag till BM för glukosbelastning. Lisa ska fälja med som sällskap. Förstår inte hur jag ska orka vara utan frukost ändå till halv 11?

Kommentarer
Postat av: Josefine

Skönt att det kändes bättre på andra träffen :)

2009-05-20 @ 11:34:15
URL: http://shaddili.blogg.se/
Postat av: Carolin

Den där andingen tyckte inte jag hjälpte ett dugg när det var dags att föda! Kände mig bara yr och lustgasen mådde jag bara dåligt av men det är väl olika för alla! Lycka till iallafall =)

2009-05-25 @ 12:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0