halvt om halvt??

Idag har två äldre människor fått redan på min graviditet. Tänkte dela med mig av kommentarerna jag fick.

"Ja då får jag väl halvt om halvt gratulera" JAHA? Då får jag halvt om halvt tacka?? Asså tänker man sig inte för vad man säger? "även om jag tycker du är lite väl ung" följde därefter. JAHA? så det tycker du.  (det är sådant onödigt tyckande som gör att vi människor gör oss själva dumma, massa tyckande utan någon mening)

Nästa person: "Aaauuunäää, du är ju bara 19 år tös" Ja jag är mkt väl medveten om min ålder, tack! sedan räddade personen sig lite "men det är detta ni vill, gratulerar" ok, lugnt då tänker jag men så slinker detta ur "jaha, så då är du uppbunden i några år"

Ja givetvis är jag det? Är inte ALLA föräldrar det? i 18 år dessutom för att vara exakt! Och jag vill inte heller använda ordet uppbunden. FEL! Jag och Jonathan kommer som föräldrar ha ansvar för vårt barn fram tills dess att den fyller 18. kommer jag vara uppbunden? Absolut ej!! Jag kommer vara mammaledig, (precis som alla andra) sedan kommer barnet gå på dagis och jag kommer antingen utbilda mig vidare eller arbeta. Gör inte andra föräldrar så?!

Eller, kan denna person ha menat att jag inte kan dricka skiten ur mig så jag inte vet var jag har mig själv, att jag kommer gå miste om alkohol, cigg, vilda partyn, ett par ligg och dagen efter ångest? så jäkla fel! Jag har min älskade underbara Jonathan, jag skulle aldrig i mitt liv vilja byta ut honom mot något. Det är mannen i mitt liv, han jag älskar. han är DEN DÄR SPECIELLA VI ALLA VÄNTAR PÅ. Och som grädde på mosen har han gett oss ett barn. En underbar liten varelse som vi har fått äran att vårda att älska och få följa genom livet. Jag kan bara tala för mig själv men Detta jag har funnit, kärlek, barn, FAMILJ. Det finns inget som kan slå det. Och att använda uttrycket "gå miste om, och därmed refferera till fester" är bara en patetisk ursäkt och lam kommentar från dem som har bestämt sig för att ogilla unga föräldrar men inte har något vettigt att bära upp sin åsikt med.


Bilden är från min födelsedag 29/4 då AL var och firade mig. Jag tycker ändå det har hänt ganska mkt med magen sedan dess :)


Bild tagen precis men webcam, inte världens lättaste att ta foto men så ser den ut nu iaf :)

min lilla älskling har sparkat mig under revbenen hela jäkla dagen :)


Kommentarer
Postat av: Paula [20 & 2barnsmorsa]

gud så fiin mage =) Snaart kommer den uut!

2009-05-18 @ 17:04:24
URL: http://raggarkola.blogg.se/
Postat av: Lina

Svar paula: Näää, det känns som en evighet tills dess :P jag har glömt ditt namn o lösen till din blogg. skicka ett mail med den :)?

2009-05-18 @ 17:45:53
URL: http://vackertliv.blogg.se/
Postat av: annalinnea.

fan lina, inte skrämmas så.. jag tänkte åååh nej, nu när jag scrollar ner finns väl en jävla bild på mig också. nästan knäck o brallan ;) hihi.



TUR FÖR DIG!



puss

2009-05-18 @ 19:18:18
URL: http://underbarochvacker.blogg.se/
Postat av: Anonym

haa ja ochjag 21 och fyra barn ? auuuunää :P thii du kommer klara detta fint och skit i alla idioter..! och sola magen behöver du thii :P pusskram<3

2009-05-18 @ 20:11:56
Postat av: Paula [20 & 2barnsmorsa]

såg inte att du hade svarat här! sry.. har inte din mail kvar tror jag, men maila mej först så mailar jag tillbaka =) Kramar

2009-05-22 @ 09:41:45
URL: http://raggarkola.blogg.se/
Postat av: Carolin

Fick också en massa kommentarer för att jag är en ung mamma! Var 18 när vi fick vår lilla påg men jag tycker det är bättre att vara ung och kunna göra saker med sina barn sen när dom blir större iställe för att vara en gammal gubbe/kärring po 40-50 år som bara sitter på sin röv och inte orkar leka med sina barn!

2009-05-25 @ 12:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0