Lista..

Håller på för fullt med mitt fördjupningsarbete so handlar om pyskiska störningar. Det är super intressant men det finns SÅÅÅ mycket information om det och jag vet itne riktigt vad jag ska fokusera på. Försöker även skriva ihop en lämplig fråge-lapp som några ska få svara på. Kanske kan lägga ut den här sen så ni får svara? Men då får ni inte fuska och läsa er till svaren =D

kom på att jag nog inte har gjort en sådan här lista innan så får väl lägga in en och se vad "skrock" ger mig för kön.

Magens form
Pojke:
Toppig, utstående mage som inte syns bakifrån. Liknar mer en basketboll
Flicka:
Utbredd mage som sätter sig även på sido. Påminner oftast en vattenmelon.
Jag: Pojke

Pigmentrand på magen
Pojke: Lång tydlig rand
Flicka: Ingen rand
Jag: Flicka

Babyns hjärtfrekvens
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min.
Flicka: Hjärtfrekvensöver 140 slag/min
Jag: Flicka

Mammans skönhet under graviditeten
Pojke: Bibehållen skönhet
Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten.
Jag: Flicka

Halsbränna
Pojke: Mycket
Flicka: Lite eller ingen
Jag: pojke

Babyn hickar
Pojke: Lite eller inte
Flicka: Mycket
Jag: Pojke

Babyn sparkar
Pojke: Mycket
Flicka: Lite mindre
Jag: Pojke

Var i magen babyn ligger
Pojke: Babyn ligger högt
Flicka: Babyn ligger lågt
Jag: Flicka

Blödande tandkött

Pojke: Mindre blödande
Flicka: Mycket blödande
Jag: Flicka

Utputande navel

Pojke: Senare under graviditeten
Flicka: Tidigt i graviditeten
Jag: Pojke

Babyn sparkar på
Pojke: Högt vid revbenen
Flicka: Längre ned
Jag: Överallt :)

Håren på benen växer

Pojke: Snabbare växande
Flicka: Normalt växande
Jag: Pojke

Mamman sugen på
Pojke: Choklad, fett och lakrits
Flicka: Frukt, sött och syrligt
Jag: Flicka

Mamman sover
Pojke: Vänster sida
Flicka: Höger sida
Jag: Sover på båda sidorna

Händerna under graviditeten
Pojke: Torra
Flicka: Mjuka
Jag: Normala

Befruktningsdagen var ett
Pojke: Udda datum
Flicka: Jämnt datum
Jag: Pojke

Svullna o tjocka ben
Pojke: Svullna
Flicka: Tunna o fina
Jag: Normala?

Mammans humör under graviditeten
Pojke: Glad humör
Flicka: Dålig humör
Jag: Varierar väldigt.

Föräldrarnas nästipp
Pojke: Rundade
Flicka: Skårade
Jag: Pojke

På ultraljudet håller babyn händerna
Pojke: Händerna mellan benen
Flicka: Händerna någon annanstans
Jag: Flicka

Brösten växer
Pojke: Senare under graviditeten
Flicka: I början på graviditeten
Jag: Pojke

Viktuppgång hos mamman
Pojke: Lite i början på graviditeten
Flicka: Mycket i början på graviditeten
Jag: Pojke

Blodkärl i ögonvitan som bildar ett V
Pojke: Ingen
Flicka: Finns i ena ögat
Jag: Pojke

Bebisen sparkar:
Pojke: Mest på höger sida
Flicka: Mest på vänster sida
Jag: Överallt :)

Ditt hår är
Pojke: Tjockt, glansigt
Flicka: Tunt, matt
Jag: Flicka

Illamående de första 12 veckorna
Pojke: Nej
Flicka: Ja
Jag: Flicka

Brösten
Pojke: Det högra är större
Flicka: Det vänstra är större
Jag: Ingen skillnad sen förut

Om man tar din ålder då du blev gravid +
ordningsnummret i månaden du blev gravid är de då


Pojke: Ett jämnt och ett udda tal
Flicka: Båda jämna / båda udda
Jag: Pojke

Du får
Pojke: Lättare huvudvärk
Flicka: Inte lättare huvudvärk
Jag: Flicka

Flicka: 10
Pojke: 12

Så vad tror ni :)?

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad går du för linje? :)

2009-05-11 @ 14:34:57
Postat av: Lina - Blivande mamma <3

Svar till anonym: Naturvetenskap - miljö. =)

2009-05-11 @ 14:56:12
URL: http://vackertliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

pojke ;)

2009-05-11 @ 18:39:08
URL: http://lisaanilssoon.blogg.se/
Postat av: Grynet - mamma till hösten

Haha jag fick mest på flicka fast jag redan kollat att det är en liten pojke :)

2009-05-12 @ 12:52:55
URL: http://grynis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0