Ett djur.

Vi åkte till djuraffären för att titta ut en liten hamster vi tänkte att det var lagom stort :)
Men vet ni vad, längst ner till höger satt det en ensam liten kanin, en dvärg vädurs hona, den var så djävulskt söt o tittade på oss med sina stora ögon. Melker kastade sig mot buren och sa "Deeeen vill jag ha mamma!!" Inte kan jag motstå min älskade son så klart han ska få en liten Ninis :) (höhöhö^^)

Nya burar är svindyra! Och jag vill ha en stor. jag kan i "nödfall" sträcka mig till 100x60 men det är det minsta buren får va. NÅGON SOM HAR??? Jag har lusläst blocket men ingen i närheten som har.
Mina föräldrar sålde deras Stora bur för ett litet litet tag sen. FATTA hur det söker mig, jag blir så arg. Den hade varit perfekt! :)

Melker sitter i min famn nu och har precis legat o pratat som en tok i sängen, jag filmade det men får inte in det i rätt fil på datorn. Det är så jäkla sött, vill visa. jag säger "Kan du inte prata lite Melker?" Och då skakar han på huvudet jätte tydligt "nej mamma"!

Han kommer nog somna snart. Får göra mig iordning lite kanske? Måste handla lite mat till ikväll. Jag ska ju ta vaccinet idag. Problem: Jag har inga värktabletter hemma ifall det skulle behövas, Melker ska vaccineras imorgon så blir jag för sjuk får jonte ta ledigt o va hemma o hjälpa mig :) moffa är nog också tillgänglig hjälpreda :)

Idag ska vi ha potatisgrattäng o vegetariska biffar som Jonte tvunget skulle köpa, får se hur dem smakar då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0