fy fan fy fan fy fan fy fan.

VARFÖR VARFÖR VARFÖR kom jag in på den sidan? jag mår så jävla illa nu, jag har en sån jäkla obehaglig känsla i hela kroppen, känner mig så fruktansvärt olustig på något vis.

Jag tänkte först lägga ut länken till sidan men jag vill inte att någon ska behöva se det, även om det borde ses om någon önskar skickar jag länken separat men det är starka bilder filmer och otroligt berörande.

vänligen respektera att det jag nu kommer skriva är mina åsikter och ingen behöver hålla med mig eller tycka si o så om mig för detta är MINA åsikter och tankar.

Det jag pratar om är ABORT! Det är inte okej för mig. nu måste ni förstå mig rätt. att bli våldtagen och tvingad till sex och därmed bli gravid, JA! då är det ok med abort. oavsett livssituation vi någonsin befinner oss i kommer jag ALDRIG göra en abort!


Kommentarer
Postat av: lisa

va det filmen på min blogg?

2009-11-30 @ 19:28:38
URL: http://fisalisa.devote.se
Postat av: Anonym

barnet i sig kan väl inte hjälpa hur den blev till? varför är det okej med abort om man bilvet våldtagen men inte om man kommit till på "vanligtvis" är det liv som uppståt efter en våldtäkt mindre värt????

2009-12-01 @ 15:40:29
Postat av: Lina - melkers mamma <3

en våldtäckt är inget frivilligt och medvetet. Därför är det heller inget val man gör och därför kan man inte begära att någon ska behöva fullfölja en graviditet som har uppstått utav en sådan händelse. i övrigt så är det ENS ANSVAR! Jag säger inte vad som ÄR rätt eller fel. Jag bara gav min syn på det hela och påpekade att JAG aldrig skulle klara av det.

2009-12-01 @ 20:37:03
URL: http://vackertliv.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag håller inte helt med dig faktiskt. Jag tycker absolut inte abort ska användas som ett substitut till preventivmedel. Men om man försökt skydda sig och ändå blir gravid så kan jag nog tycka abort är okej om man faktiskt inte är redo eller dylikt. Är trots allt ett jätteansvar och alla är inte redo för detta ansvaret tyvärr.

2009-12-04 @ 09:08:57
URL: http://jessicaskrypin.blogg.se/
Postat av: elin

så om man är 15 och gravid, ska man inte få göra abort då eller?..

2009-12-07 @ 18:34:47
Postat av: Anonym

få och få, det är ett fritt land man gör som man vill. Men ska man nu ha sex när man är 15 år (eller vilken ålder som helst) får man ju se till att ta ansvar FÖRE eller EFTER. Väljer man att ha oskyddat sex får man ju vara varse om konsekvenserna och inte tänka att "äsch, i värsta fall finns abort" ÄCKLIGT!! sprucken kondom, våldtäckt, skadat barn.. Ja jag vet det finns många faktorer. Jag bara säger att JAG hade inte gjort en abort helt enkelt.

2009-12-07 @ 21:36:16
Postat av: Lina - melkers mamma <3

Föregående kommentar är min!

2009-12-07 @ 21:36:42
URL: http://vackertliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0