Nyår.

Jag verkligen längtar till jul och nyår. Det är så sällan jag har möjlighet att verkligen klä upp mig från topp till tå. Och jag älskar att ha klänningar egentligen men det är ju inget man går i till vardags. Vi ska fira nyårsafton med våra mamma och pappa kompisar, och Melkers bebis kompisar givetvis. Jätte roligt initiativ från Anna och Jimmys sida och det ska bli så skönt att slippa en massa fylle. 

Jag har hittat MASSOR råsnygga klänningar och inte en enda har kostat över 300 kr. I år har jag bestämt mig för att prova, många! Innan jag bestämmer mig, jag vill verkligen vara nöjd. Annars är jag världsmästare på att bara ta första bästa o sen ångra mig.

Jag har även ordnat hår! Äkta hårförlängning, mörkbrunt! Ska bli skoj o se hur flitigt jag kommer använda det och om det kommer kännas bra. Jag är ju ävrldens mes och bekymrar mig alltid för vad alla andra ska tycka o tänka.
Klänning har jag tänkt mig något tajt, gärna lite metallic, kanske blå, grön ,rosa? Svart funkar alltid ju och får vara nödlösning.

Så jag ska ta en dag då jag har sällskap eller Melker är på riktigt bra humör så han tillåter mig att prova massor. Så länge vagnen står stilla är det inte så skoj så då är det så tacksamt att ha någon som brummar runder med honom lite.

Mormor hade köpt tomtedräckt till lilla älsklingen :) gulligull!

Nu ska jag bege mig till affären sen gå hem o slappa resten av kvällen, är så jäääkla trött, melker håller mig ju vaken om nätterna och jag är INTE på topphumör 5e gången han väcker mig. Men det är bara att bita ihop. Något är det ju, antingen mat, tappat napp, mycket kiss i blöjen eller lite kärlek. Och då är det min uppgift att ge honom det, utan att klaga! (..men jo, men BLIR bitter.. Men så länge man inte låter det gå ut över barnet så får man vara det..) Om han är så gnällig inatt igen så flyttar jag över honom till vår säng så har jag honom nära till hands så kanske han känner sig lite lugnare i tryggare.

Idag har vi varit på promenad i 2,5 timme. Det märks för han bara sover o sover o sover, bådar inte gott inför natten ;)



Ibland verkar Melker tycka att han har sovit färdigt vid 3 tiden på natten, och DÅ blir man inte glad, då brister det, men så rätt som det är ser man att hela hans huvud spricker upp där i mörkret, och man möts av världens största tandlösa leende och ögonen tindrar som bara den, Då vill jag lova mina vänner att mitt mamma hjärta bara smällter totalt och jag vill dra upp honom och ge honom all kärlek i världen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

var har du hittat klänningar någonstans? letar själv, men har inte hittat någon i rätt prisklass lr någon jag tycker om än :(

2009-11-23 @ 23:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0