vaccin.

Jag har hela tiden sagt att aldrig att jag ska ta vaccinet. nu har jag börjat tänka om. Tänk så smittar jag Melker. hur skyldig hade jag inte känt mig då. Och de mammor jag har pratat med ska vaccinera sig, tänk så kommer jag på en träff utan o veta att jag är sjuk o smittar alla deras barn.

Visst jag kan bli sjuk o må dåligt men hur självisk får man bli? Samtidigt finns det ju inga ordentliga forskningar, alla säger olika o man blir bara mer o mer skeptisk.

Jag har tid för vaccinering på tisdag så änuu finns det några dagar att tänka igenom detta.

Kommentarer
Postat av: Carolin

Ja har bestämt majj för att ente vaccinera majj! Vill ente ble drabbad av alla biverkningar som alla snackar om o ja tycker att di ente é lönt men di é bara va ja tycker! vill man vaccinera sajj o tycker att di verkar bra ska man absolut göra di!

2009-11-05 @ 12:38:59
Postat av: tiffany

jag har vaccinerat mig. och det gjorde jag mest för min lillasyster skull. de som är under tre måste man ju försöka skydda. jag var också skeptisk i början pga att de kommit fram så snabbt med vaccinet och inte vet så mycket. men ibland måste man chansa :) lyckatill!

2009-11-05 @ 15:55:16
Postat av: Mamma Lee

Jag tänker så här,

Jag ska göra det för att skydda Melwin + att få lite feber för man har fått sprutan, ja LÄTT om man inte tar det kan man dö och hur kul är det! Nä jag ska ta den!

2009-11-05 @ 23:07:36
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: camilla

jag vet inte om jag ska lr inte :/ har tid på måndag...suck !

2009-11-06 @ 11:17:31
Postat av: Josefine- mamma till Olivia

Hade jag inte haft barn hade jag nog struntat i det, men jag kommer vaccinera mig för att slippa "tänk om"...

2009-11-06 @ 14:50:39
URL: http://shaddili.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag valde att INTE vaccinera mig, änsålänge iaf. Dels för jag tycker inte det har testats tillräckligt länge+att jag kommer inte dö, är inte i ngn riskgrupp, och sen har jag nålfobi också^^. Och det känns som om det är "uppblåst". Men visst, vill man skydda sitt barn så kan man ju göra det om man vill, men man bör också tänka på alla biverkningar. Om du har svininfluensan i din kropp nu(utan att du riktigt vet om det) och tar ett vaccin, DÅ kommer du blir rejält drabbad&i värsta fall dö. Så ja, tänk igenom det !

2009-11-06 @ 21:17:20
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är ju inte direkt så att man dör om man inte tar den! ligger du inte i någon riskgrupp så, "alla" tre som dött i sverige av typ 9 miljoner har varit sjuka, en hade hjärtproblem, andra cancer och tre åringen var sjuk sen innan! men klart vill man så ska man, jag har valt att inte göra det!

2009-11-06 @ 21:35:52
Postat av: Jenny

Liiiiiinaa! Du måste uppdatera mer :D

2009-11-08 @ 12:16:02
URL: http://jken.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0