Vänta 12 veckor?

Jag kommer helt ärligt inte ihåg hur länge vi väntade med att berätta för dem närmsta om vår graviditet, men jag kommer ihåg att vi tänkte "efter 12 veckor är det mindre risk för missfall".. Jag läste en artikel skriven av Calle schulman i hans artikel syftade han till "varför ska man vänta 12 veckor?" och jag håller ullständigt med i varje ord han skriver! Varför inte skrika ut denna glädje till alla? OM man (gud förbjude..) skulle få missfall är det då meningen att man som par ska leva med denna enorma sorg i tysthet. Blir det inte jobbigare att berätta att man har fått missfall om ingen ens vetat att man var gravid. Jag vet inte, och jag hoppas innerligt att jag aldrig kommer få veta. Detta har gett mig en tankeställare och inför nästa graviditet ska jag verkligen överväga om vi ska berätta direkt eller vänta.

Anledningen till att jag inte berättde så tidigt beror på att jag gick i skolan och det underlättade för mig att någon inte viste eftersom att folk är ELAKA och folk lägger sig i andras liv och berättar GÄÄÄRNA vad dem anser om andras val i livet..

Tack gud för min son. Jag kommer vara evigt tacksam för all tid jag kommer få med honom genom livet. jag älskar honom så högt! Det bästa som har hänt mig någonsin! <3


Kommentarer
Postat av: Carolin

Vi berätta ente förrän ja va i 4:e månaden att vi skulle ha barn! Vi tänkte att risken för missfall é mindre då så då kan vi berätta

2009-11-02 @ 13:52:32
Postat av: Heidi

vi berättade för de närmsta rätt snabbt, tänkte faktiskt att om de skulle hända något under de första veckorna så ville jag ha min mammas stöd. Sen skulle jag och sambon hålla de lite småhemligt till vecka 12 för hans vänner och andra bekanta, men ja som sagt, han "skrek ut glädjen" till alla haha :D . Så sant som du skriver, varför vänta, låt folket få veta om ens lycka, skulle de hända något så har alla förståelse varför man är som man är !

bra inlägg, en liten tankeställare :) !

2009-11-03 @ 08:48:00
Postat av: Linda - det handlar om helheten

Hejsan jag heter Linda och vill ge dig en möjlighet till att Vara med o tävla om ett fantastiskt läppcerat, som jag nu lottar ut i min blogg!



För mer info, klicka på denna länken: http://lindapyykkonen.blogg.se/2009/october/vinn-ett-lappcerat.html och var med i tävlingen! Ser framemot att höra ifrån dig!

2009-11-03 @ 18:56:19
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/
Postat av: Josefine- mamma till Olivia

Ja, vi hade tänkt vänta, men jag började kräkas så tidigt att alla fick veta. Och det var skönt att berätta för man ville ju så gärna dela glädjen :) Nästa gång kanske man berättar på en gång så fort man fått reda hihi :)

2009-11-06 @ 14:47:51
URL: http://shaddili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0