bajs kiss bajs.

Inte nog med att Milo både hinner bajsa och kissa inne så ska Melker också kissa när han råkar ligga naken lite för länge :) skruttunge.

Jag förstår inte vad jag gör för fel. När milo vaknade fick han sin lunch sen preciiis innan vi skulle ut genom dörren kissade han, jag hojtade till (Inte fya!) och gick ut med honom, han lekte lite, ville inte göra något, gick in. Efter en stund gick han in i sovrummet och bajsade. en kort stund därefter kissar han inne igen. Går jag ut för sällan? Jag går i regel ut efter att han har ätit, om vi har lekt en längre stund och när han har sovit. Om Melker sover passar jag på att gå ut någon extra gång.

Någon med tips?

 :)

Kommentarer
Postat av: Filippa - mamma till Chanel

Så gjorde min hund också när hon var liten, och alltid våra nya valpar hos mina föräldrar. Det som vi gör för att få de att lära sig göra sina behov utomhus, är att gå ut med de ofta! Det har alltid funkat för oss, har tagit runt 2 veckor kanske. :)

2010-04-14 @ 17:01:03
URL: http://filippabrogren.blogg.se/
Postat av: zally

Hej.

När jag och min sambo skaffade hund i sommras så köpte vi en bok som heter Din valp lycklig och frisk (http://www.bokus.com/b/9789153427094.html) som har hjälp oss jätte mycket uppfostran för våran hund.

Det står i den att när man ska träna sin hund på att bli rumsren så ska man inte skälla på den när den kissar eller bajsar inne. När den killar ska du bara lyfta den rakt upp och sedan sätta ner den så slutar den kissa men du får gå ut med den direkt efter så den får kissa riktigt(fast ni får gå ute en stund innan den kissar igen). Och även en annan smart sak som ni kan göra är att berömma den när den kissar ute och ge den hundmat som godis eller något annat som den får äta så den förstår att det är så den ska göra.



Hoppas allt löser sig. kramar

2010-04-14 @ 21:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0