Riga dag 2.

Det regnade precis som dagen innan. Men vi trottsade och gick ut i rusket ändå, inte kunde vi sitta inne :) Vi tog oss till köpcenter och marknaden, fyndade inte så himla mycket. Jag köpte ett par fodrade vinterstövlar för 72kronor! Det var nog resans klipp. Jag var så illa tvungen för jag var plaskblöt i fötterna så dem andra kastades.

Det kändes som vi åt hela tiden, nytt fik och nytt matställe varje dag. De "Fina" resturangerna och cafeerna kostade ändå mindre än här hemma. Kakor var så jäkla billigt, men om ville ha en apelsin, ja då fick man punga upp typ 28 spänn! för EN. haha, galet. Medans en riktgit fin brownie som smakade daim och dumle, mums vad god den var! kostade typ 12 kr. (på det dyra fiket) 70 kr gick det för oss 4 tillsammans på ett annat fik. galet alltså. Allt godis och barnmat typ var svenskt.

Inga kläder hittade vi till Melker heller. Bara name it och det har vi ju här hemma. annars var det bara svindyra märken, märkligt det där?

Andra dagen fick vi lite barnfritt, carro och johan tog Melker en stund så jag och Jonte kunde ta ett lungt och skönt bad tillsammans. När vi gick till deras rum sedan låg lilla hjärtat och sov. ♥


På detta fik kostade det 70 kr för oss 4.


det fina fiket, muuums







välling paus :)


Stövlarna för 72 rikstaler. DET NI!




Kommentarer
Postat av: Filippa - mamma till Liam

Vad fina stövlarna va :)

2010-04-09 @ 16:14:56
URL: http://fillies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0