Stackars barn!

Ja för ett litet tag sen skrev jag att Melker slog sitt huvud i bordet och fick en bula, nu har den försvunnit så det var dags att fixa en ny. Vi lkete i soffan och rätt som det var tippade han över och jag han inte fånga honom fullt så han dunkade näsroten rakt ner i bordskanten. Fy för, mitt hjärta exploderade! Jag var helt säker på att han hade blivit blin, brutit näsan, eller klyvt den mitt i tu.

Ni vet när barnen blir ledsna drar dem ju in luft och beroende på hur lång tid det tar innan det kommer ett tjut igen, ja då kan man rakna ut hur illa det är ungefär. Och han drog in mer och mer och mer OCH MER! Jag tänkte herregud ska han inte andas snart, skrika lite. Kom igen. paniken växte. Han blev lugn väldigt fort igen dock men fy för vad Den här mamma tjöt. Jag grät nog tusan mer än honom. Han fick in och sätta sig o plaska i duschen eftersom att han älskar det och samtidigt kunde jag tvätta av såret. svullnaden har lagt sig och jag fick lov att ta på det så det är nog ingen fara. Men fy vilken start på denna morgon :(





Igår kom Evelina med familj hit. Hon ringde och föreslog tacokväll så vi körde och handlade tillsammans sen lagade vi damor mat :) Mycket gott och trevligt. Andy kom också hit och blev lagom till maten.

Jag fick en för tidig födelsedagspresent av dem! Hihi. Så himla gulligt. Vad glad jag blev! =)





Om någon har glömt det så fyller jag år imorgon! haha.
Nej nu ska jag sluta :) Men jag ska i alla fall baka kladdkaka idag och muffins. Muffinsen får följa med till bvc-träffen imorgon. Det handlar om säkerhet i hemmet (ironiskt nog med tanke på vad som hände melker idag..) Och imorgon är det bland annat min tur att ta med någon fika. Så ja, muffins kändes väldigt enkelt och smidigt.

Så förhoppningsvis kommer min storasyster idag innan middags tid och hjälper mig ha lite koll på dem små. Det är faktiskt en omöjlighet att baka när man ska ha ögonen på dem två samtidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0