Längtan efter nummer två. <3

Vissa dagar längtar jag så oerhört mycket efter ett till barn. Melker är egentligen mer än nog och skulle det visa sig att vi inte hade kunnat få fler barn hade jag blivit besviken Men ändå så oerhört nöjd över vår älskade son. Ibland känner jag dock, som säkert många andra som funderar eller väntar barn nummer 2, att HUR ska jag någonsin kunna dela alla mina känslor och all min kärlek som jag har för Melker med ett till barn? Det kan ju inte gå för jag ger ju verkligen honom 100%! Det finns ju inget finare än mitt älskade lilla barn.

Men visst går det, och just nu är jag i en period då jag längtar efter ett liiitet knyte till, efter att vara gravid då man är som mest lagom rund o go, att få föda fram ett barn till o se ännu ett mirakel växa. Men det går inte. Och det känns faktiskt bra. Vi har så pass bra livsuppfattning att vi förstår att man måste ha dem rätta förutsättningarna och det finns inte i vårt liv för ett barn till, inte nu, men om 3-4 år förhoppningsvis =)

men just som jag skriver detta, får jag en klump i magen. Någson slags skuldkänsla känns det som. Min lilla gosse som fortfarande är min BÄBIS trotts att han fyller HELA ÅRET om bara 8 dagar.

min älskade lilla pojk ja. Jag skulle kunna sitta här hela natten o skriva ner mening efter mening efter mening o förklara hur oslagbart, fantastisk, helt jäkla underbar MITT barn är, men det hade kvittar. För ingen kommer någonsin kunna förstå, hur välsignade vi är, jag och Jonathan. Välsignade med den största och vackraste gåva någonsin ♥


Detta var vad man gjorde på BB, man bara tittade, låg o stirrade på det underbara barnet, dag och natt. Aldrig tröttnar man :)


SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ värt det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


OCH EN ANNAN SAK!!!
ja jag vet att detta är ett tjatigt inlägg. Men vill skriva till alla förstföderskor! SNÄLLA NJUT!! längta inte så mkt tänkte jag skriva men det är klart ni gör, men ha inte så brottom, hela tiden längtar man tills man blir större, den sparkar, den föds, den kryper, går.. Det kommer gå fort nog, utan att nu längtar efter det. Jag lovar. Så snälla njut allt ni kan och ta vara på varje sekund.


Kommentarer
Postat av: Jessica Jönsson

Åh vad jag känner igen tankarna. hur ska man kunna älska någon så mycket?? När all kärlek man har känns som den går till den enda sonen. Och man ska verkligen inte längta efter allt möjligt utan njuta av denna stunden som aldrig kommer igen. Tids nog vänder han sig, sitter, kryper, går. det kan vänta, just nu kan han va min hjälplösa lilla bebis

2010-08-03 @ 22:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0