Orättvisor.

Varje gång jag ser dessa reklamer från unicef o annat som innehåller magra sjuka barn får jag en stor klump i magen. Jag undrar vad deras föräldrar tänker och känner. Jag vet själv från då vi låg på sjukhus med Melker när han hade njurbäckeninflamation att man kände sig så hjälpslös och rädd. Ändå hade vi ALLA förutsättningar, vi får precis den vård man behöver och behöver inte oroa sig för dyra sjukhusräkningar.

Tänk att vi betalar dyra pengar för att gå med våra barn till dietister på grund av övervikt, medan andra får kämpa för sitt liv för lite mat.

Livet är så orättvist.. Jag önskar jag kunde göra något livsviktigt, något avgörande för andra människor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

skänk lite pengar då

2010-08-09 @ 18:01:06
Postat av: Johanna på UNICEF

Att blogga är livsviktigt! Därigenom kan man påverka och inspirera andra till att bli en del i kampen för alla barn. Kolla gärna in vårt nätverk Bloggare för varenda unge - absolut kravlöst.



Ha de gott


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0