Förlossning.

Jag vet inte om det bara är jag som kan få sådana saker för mig ibland men lite då och då brukar jag sitta och titta på förlossningsfilmer på nätet. Det är verkligen så fantastiskt!

Jag kan nästan bli lite arg på mig själv som inte tog vara på min förlossning lite bättre, jag var så borta av den där lustgasen och kände det mest som en utomkroppslig upplevelse. Jag kände mig onykter. Men så var det första gången och man var ju verkligen så himla ovetande om hur allt skulle gå till och kännas.

Min syster har lite förlossningrädsla och jag önskar att jag i ord hade kunnat få henne att känna ett lugn över det hela och överföra min JÄTTE POSITIVA inställning. Hade det bara varit möjligt hade jag vilken dag som helst bytat med henne och genomfört förlossningen åt henne!

Det är nämnligen den upplevelsen jag längtar så galet mycket efter igen. Självkalrt vill jag ha fler barn, men det är inget jag känner inte att jag önskar ett syskon just nu.. Men jag planerar massor inför nästa förlossning redan. även om jag inte vill ha för stora förväntning så kan jag inte hjälpa mig. Min näst största skräck var att bli klipp eller spricka mycket, och klippt blev jag. ingen fara! min största skräck är att behöva göra kejsarsnitt, då hade jag blivit förkrossad!



Så Kära syster, jag vet itne vad jag ska säga för att få dig lugn, det finns nog inte så mycket, du kommer själv få uppleva det fantastiska och efteråt kommer du förstå Precis vad det är jag talar om :) ♥

Kommentarer
Postat av: Evelina

Håller med dig Lina det är en magisk upplevelse som får en att känna på ett speciellt sätt när man tänker på den. Jag skulle inte vilja byta den mot ett snitt (om det inte krävdes naturligtvis, allt för mig och bebis). Men man är så gjord för att föda fram barnet att det händer så mycket i kroppen när och efter det skett. Något som inte går att beskriva endast uppleva.... Kramar

2010-12-27 @ 22:48:08
URL: http://saturnme.blogg.se/
Postat av: Jessica Jönsson

Hoppas du slipper gå igenom ett kejsarsnitt då, för då kommer bli bli himlans besviken

2010-12-29 @ 15:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0