jobbat!

Pappa fixade i mig några dagar på hans jobb. typ bygggrajs. Mamma och pappa har haft semester så dem har passat mina två små gossar. Jag har slipat o målat fönster och karmar. Jag har jobb 2 veckor frammåt men ingen hund/barn vakt. typiskt! Får se, det blir kanske några dagar till denna vecka som Svärmor kan vakta.

Melker vaknar vanligtvis runt 8. Jag har gått upp 05.30 nu när jag har jobbat o det har verkliegn tagit på kroppen. Så idag skulle jag få sovmorgon. Det är i princip alltid jag som går upp på morgonen även på helgerna, och om inte så går vi upp båda två. Det är sällan jag som ligger och har sovmorgon. Men idag var det min tur! Nog tusan sover lilla ungen till 09.00! Fusk, när jag går upp med han så rör det sig om någon/några timmar tidigare.



Vet ni, det har varit så fantastiskt att jobba! Få bara vara sig själv. ha både frukost och middag. Har fått slita o använda kroppen, ha vuxna samtal med andra vuxna människor en hel dag. Han jag jobba me dundra om jag inte saknade Melker. Men det är så sällan jag är utan ansvar så man får ta vara på den tiden. Men vet ni en annan sak, när jag kom hem efter en hel dag och såg min fina, vacka, underbara son var det helt fantastiskt. Så stor han är. Jag överföll honom med pussar o kramar o bus. Melker verkade inte ens glad över att se mig. mest besvärad över att jag kom och störde honom med puss-krig. Älskade barn!


Kommentarer
Postat av: Tusse

Antar att du inte ville/behövde min hjälp då?

2010-07-24 @ 11:54:06
Postat av: Jessica Jönsson

Du har ju en syster som har semester som inte vill något hellre än att ha honom :) . Utnyttja henne!!

2010-07-24 @ 16:41:58
Postat av: Lina - Melkers mamma <3

Jessica: Det är hunden som är problemet :)

2010-07-25 @ 11:49:37
URL: http://vackertliv.blogg.se/
Postat av: Jessica Jönsson

Aha. Men hon får ta hunden på köpet :)

2010-07-25 @ 18:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0