Ett syskon <3

När vi blev gravida tog det inte lång tid innan vi var bombsäkra på ett Flicknamn. Jag vet inte om det är i början av denna blogg eller slutet av min förra jag skrev några namn. Nu kände jag på mig väldigt fort att lille Melker var en pojke, dock hade vi galet svårt med pojknamn. I slutet hade vi nästan bestämt oss för namnet Thor, Men när den lilla gossen tittade ut såg inte inte alls ut som en Thor överhuvudtaget och det var bara att börja om med namnförslag igen. Vi var hela tiden inna på namn som började med M och W. Jag tycker dem ger e gullig klang på namnet. Efter 3 dagar tror jag det var gav Jonathan förslag på ett namn. Och så fick det bli, En liten Melker! ♥

Inom sin tid (4-5 år, enligt plan) ska ett syskon bli till. Jag känner mig så säker på att det ska bli en flicka. Detta kan jag ju såklart inte veta och vi har bestämt oss för att inte ta reda på könet nästa gång. (om vi har turen att det blir en nästa gång) Lite snopna kommer vi nog bli om det kommer ut en flicka som inte alls ser ut som en Svea som är det namn som har följt med hela vägen och fortfarande är kort nummer 1! Ännu svårare blir det om det kommer ut en pojke. Eller så dyker det upp ett direkt. Det är dock svårt att hitta fina gamla pojknamn tycker jag.


Vecka 19 med älskade lille Melker i magen. ♥

 


Kommentarer
Postat av: Monica

Tittar in och säger hej!

När vi väntade vår son så hade vi bara ett flicknamn till honom, det flicknamnet hängde kvar när vi blev gravida med syskonet som visade sig vara en flicka.. Men när hon kom ut så passade inte det namnet alls.. Mysko att man egentligen kan se på en bebis vad den ser ut att heta när den e nyfödd :D Trevlig helg!

2010-03-27 @ 16:46:37
URL: http://ljusenimittliv.blogg.se/
Postat av: Anna

Svea är ju ett så otroligt fint namn! Som du vet är det vårt första val här med om det skulle bli en liten tös till så småningom. :)

2010-03-27 @ 18:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0