Samma konversation varje gång.

Igår stötte vi på en gubbe som vi ofta möter här utanför huset. Och det är ALLTID samma saker vi säger. Eller som HAN säger. Jag kan i förväg redan höra hela samtalet.

- Hur gammal är han?
- han har stora fina ögon
- nu sitter han väl bra?
- han går inte än va?
- hur gammal va han nu igen?
- hans son gick när han va 10 månader
- hans dotter gick när hon va över 1 år
- tiden går fort
- han har barnbarn
- han älskar barn

I den ordning, exakt, är det varje gång! Det är en jätte trevlig gubbe så jag har ju inget emot det. Men det är bara så roligt att kunna veta exakt vad han ska säga därnäst.

 

Idag var jag och Melker o mötte upp moster och mormor (syster o mamma) i stan och tog en fika. Melker HATAR solen och blir så jäkla sur när den kommer i hans ögon. Så snälla moster Tusse köpte solglasögon och även ett par vantar till honom. Ska prova och fota när han har vaknat :)

Idag har jag sagt till Jonte att han fick fria händer att gadda mig, någon måste ju vara hans offer :) HAHAHA

 


Kommentarer
Postat av: Alexandra - Mami till Neville

Åh vilken svår fråga. Vet inte varför en del tappar det dära "nykära". Ni kanske bara har en sådan period nu?



Jag och Alec umgås konstant hela tiden och lider definitivt inte av det, vi båda är lika och båda vill ha med varandra på allt vi gör. Vet inte om det kan vara det, för många andra anser ju att man ska ha tid ifrån varandra, vilket jag tycker är knäppt. Hehe.



Se till att spendera mycket tid ihop och ge varandra mycket kärlek, s kommer nog gnistan tillbaka :)

2010-03-15 @ 16:57:40
URL: http://alexiiaa.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Mami till Neville

Åh vilken svår fråga. Vet inte varför en del tappar det dära "nykära". Ni kanske bara har en sådan period nu?



Jag och Alec umgås konstant hela tiden och lider definitivt inte av det, vi båda är lika och båda vill ha med varandra på allt vi gör. Vet inte om det kan vara det, för många andra anser ju att man ska ha tid ifrån varandra, vilket jag tycker är knäppt. Hehe.



Se till att spendera mycket tid ihop och ge varandra mycket kärlek, s kommer nog gnistan tillbaka :)

2010-03-15 @ 16:58:03
URL: http://alexiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0