Nostalgi, tattoo

Jonathan har ordnat alla kända Astrid Lindgren filmer till oss. Det är verkligen Nostalgi-varning! Det är super mysigt att sitta och titta på dem och jag har verkligen saknat våra filmkvällar. vi har ALLTID varit Filmnördar och kollat igen flera hundra filmer under vår tid tillsammans. Vissa säkert 5 gånger om. Men efter Vårt hjärtas ankomst har närhet och sömn varit prioriterat och därför har filmmyset skjutits åt sidan. Nu har vi dock återtagit det och jag insåg inte förän nu hur saknat det var!

Igår kollade vi på Bröderna Lejonhjärta. Det är en av mina favoriter. Dock blir det en viss besvikelse. Det var så längesedan man såg den och när man va liten var det inte så uppenbart hur trickfilmat allt var och det va nästan så jag trodde att draken Katla var verklig. Hihi.

Nåväl. När jag var liten trodde jag inte på himlen, utan på Nangijala. Jag var alltid så avundsjuk för att dem fick rida på sina hästar i Körsbärsdalen! Körsbärsdalen är faktiskt inspelat här nere :) Kiviks musteri ni vet? Där alla goda drickor kommer ifrån. Haha! körsbärsträden är egentligen äppelträd, men dem (bland annat min moster hjläpte till) att klistra fast tusentals blommor på träden.

Det är i alla fall en stor bidragande del till min tatuering jag har på armen. ♥



Är det bara jag som är blind för mina tatueringar??? Jag har 7 stycken men jag SER aldrig dem, jag tänker inte på dem. När jag gjorde denna tyckte jag den va SKITSTOR och jätte synlig. Nu tycker jag den är pytteliten!


Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Vad har du för tatueringar?? 7 stycken är ju en del....

2010-05-17 @ 21:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0