ung, gammal, lagom?

(Jag vet inte varför men utan att tänka loggade jag raka vägen in på min GAAAAAMMLA blogg o postade detta inlägg först? det gick av bara farten:))

För oss va det alldeles perfekt att skaffa barn som 19 resp 20 år gamla. Jag har alltid velat ha barn tidigt och vill helst "vara klar" innan jag är 30. Vilket inte lär bli så svårt :)

Det finns ju ingen ålder som är den där gränsen som säger att när du fyllt DEM åren är det OK att skaffa barn. (ändå försöker samhället ständigt få fram det) ingens försutssätning är den andres lik. så att säga att en 30 åring har "bättre" förutsättning än en 17 åring funkar ju inte.

Jag förstår att folk vill ha "ordning på allt" vilket brukar betyda hem, ekonomi, jobb etc etc. Men helt ärligt, ALLT löser sig. För om man verkligen tänker efter: vad är det absolut värsta som kan hända? Troligtvis är det inte så dramatiskt i slutändan.

JAG skulle vilja säga såhär:
- Du kommer aldrig ångra ditt barn!
- Men du kan mycket väl för resten av ditt liv ångra och undra över det barn du valde bort.

Med det sagt dömmer jag absolut ingen. Varje person gör sina egna val och om en abort vore det rätta valet för någon så är det säkert så. Men personligen kommer jag aldrig göra en abort. Såvida det inte visar sig vara ett barn med Allvarliga missbildningar. Men det är en helt annan fråga och det tänker jag inte gå in på nu.



Jag vågar verkligen påstå att man aldrig kan Ångra något så vackert som ett barn

Kommentarer
Postat av: Evelina Björkegren

Åhh Lina härliga ORD. Håller så fruktansvärt med dig =) Kramar i massor

2010-10-12 @ 21:44:43
URL: http://saturnme.blogg.se/
Postat av: Carro

Så sant så1 Kunde verkligen inte sagt det bättre själv Lina!

2010-10-13 @ 13:04:21
Postat av: Jessica Jönsson

Nja... Alltså... DU kan inte ångra ett barn, JAG skulle aldrig ångra ett barn. Men det finns dom som faktiskt ångrar sig.

2010-10-14 @ 13:38:02
Postat av: Lina

Ja fast det är nog Inte många som tittar på sitt barn och tänker "usch vad jag ångrar att jag behöll dig" Och dem få som gör det har nog något slag psykisk sjuktillstånd och andra problem i sitt liv.

2010-10-14 @ 20:57:49
Postat av: Annanax

Lina, du sätter ord på så mycket BRA saker här. Tror du att ni som par skulle vilja ställa upp på en intervju och berätta om ert val att skaffa barn unga och de reaktioner ni har mött? Blir så starkt berörd när du skriver att man aldrig ångrar sitt barn. Så sant, så klokt!

2010-10-17 @ 13:07:16
URL: http://signe.naxelius.se
Postat av: Mikaela

Så himla bra inlägg. Tack! Eller vad man säger. Och ordning på allt har man ju aldrig!

2010-10-23 @ 16:15:18
URL: http://pickadoll.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0