finner inga ord.

Jag har de senaste 2 timmarna suttit rakt upp och ner och läst på FamiljeLivs forum under kategorin misshandel/våld. Jag är helt förbluffad! Fy fan vad många barn det är som egentligen blir slagna. Så många barn nära en som blir slagna i hemmet utan att någon annan någonsin ser, eller än värre där mamman/pappan ser men VÄLJER att blunda. Så många som dag in och dag ut blir psykiskt förnedrade.

Och nästan ännu mer förbluffad blir jag över hur många som FÖRSVARAR dessa föräldrar/mor-farföräldrar/släktingar och andra som slår barnen. "En gång är ingen gång" "lite smisk gör inget" "man ska inte lägga sig i hur andra sköter det" blablabla. Fan alltså, hoppas ni alla dör som tycker så! "en mördare/pedofil är någons barn" - JA, någons barn, men inte ett barn. För fan, öppna ögonen! Våga stå upp för dem mest oskyldiga och sårbara på vår jord.

Och för er som fortfarande tycker att det är OK att slå barn. Er ber jag googla på "Baby P" Ett slag slutar sällan vid just det där enda..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0