Träna, babbel

Jag läste nyss en blogg där tjejen skrev att hon gått upp 8 kg. Då slog det mig hur "lite" jag egentligen väger. nu är det ju så att jag har mage kvar att klämma på och rumpa, lår o armar råder det ingen brist på. Det jag vill komma fram till är att jag när jag blev gravid vägde 62 kg. Jag gick upp till 70-75 kg under gravidteten och mitt mål var att gå ner till ursprungsvikten 62kg. efterhand sänktes denna ribba till 55 kg, och det är i min värld väldigt lite, jag hade förväntat mig att vara lite spinkig men nej. jag pendlar mellan 55-56 kg nu.

Det jag egentligen vill komma fram till är att jag tycker det är mycket märkligt. jag tränar verkligen inte hårt. 2-3 dagar i veckan 30-45 minuter. Jag äter som förr. lite mindre godis kanske men istället en hel del bröd och kakor. vilket borde gå jämnt ut? Jag klagar självklart inte! Men tänk så många gånger i mitt liv jag har bantat o försökt träna riktigt hårt utan resultat. Så sker detta utan ansträngning?

Kan det beror det på att jag har så avslappnad inställning till det hela?


Åååh saknar den goa magen! =)

Fullkomligt meningslöst inlägg med knäppa tankar en måndagkväll i brist på annat :)


Kommentarer
Postat av: Kyllie

Hittade din blogg idag och ska bli kul att följa den :) Måste påpeka att även om du inte själv tycker det, det gör man sällan, så tycker jag absolut att du kan gå i kategorin spinkig :)

2011-01-04 @ 15:39:37
Postat av: Evelina

Så är det säkerligen Lina! Det brukar vara dom som är fixerade som har problem. Lugn inställning är toppen. Jag har aldrig varit fixerad och har inga problem med vikten. Äta, röra på sig i lagom former räcker för att må bra. Tror inte på snabbantning det handlar om att hitta en sund vardag annars jojjar man bara vilket man läser många som gör. Dessutom är du hur snygg som helst Lina. Mage, armar och ben det har alla människor och är ett sunt täcken, underhudsfett är nyttigt också =) Kramar på dig

2011-01-04 @ 17:38:08
URL: http://saturnme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0