Vad är det som luktar?

Idag tänkte jag vara smart, jag tänkte att Melker skulle få underhålla sig själv så jag kunde få ihop maten. Vad ÄLSKAR Melker? Jo vatten, och att ha honom i köket var perfekt så jag kunde ha koll på honom hela tiden. Så Jag placerade honom framför vasken med vatten o burkar.

Allt gick som smort och han älskade, ändå tills jag såg översvämningen på golvet. Så jag sprang efter en handduk och i farten slog jag på ena plattan på ugnen för att mjölken&osten skulle koka upp. Efter ett tag började det lukta som det gjorde på tröslöjden. Får lite panik när jag ser att det ryker från kokboken och plattan under den är röd.

Så kan det gå när man är stressad och inte ser vad man gör :)




Ja ni ser hur avancerad jag är med hemkunskapsboken till min hjälp, fina recept där ;)


jag har en tendens att ta för lite eller för mycket. idag blev det liiiite mycket ostsås. men gott blev det :)

Kommentarer
Postat av: al

HAHA! :D Åh vad bra att se at nååågon annan använder den, jag har exakt en likadan bok och den har räddat mig många kvällar kan jag säga :P

2011-01-20 @ 17:39:55
Postat av: Filmster.se

Hej, du har väl inte missat Filmster.se? En helt ny filmblogg med massor av bra filmtips! Är det något du saknar få du gärna skicka en kommentar!



Gillar du Filmster.se kan det vara bra att veta att det går att följa bloggen antingen via Facebook eller Bloglovin'! :)

2011-01-20 @ 18:30:02
URL: http://www.filmster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0