Plastikoperation?

Hur ser ni på det? För eller emot? Är det mer "ok" att vissa göra det men inte andra. Varför?

Jag är personligen helt för! Varför må psykiskt dåligt över något man kan göra något åt?

Vad som sen är "För mycket" är ju upp till var och en, alla får sätta sin egen gräns.

Jag är Just nu, övertygad om att jag kommer skaffa bröstimplantat i framtiden, dock handlar det om några år framåt så jag kanske hinner ändra mig?

Egentligen skulle jag helst vilja operera näsan. Ni anar faktiskt inte hur mycket komplex jag har. Jag tror inte att någon i min familj, inte ens Jonathan vet hur jag egentligen känner. men jag är verkligen livrädd för att operera mig i huvudet. Time will tell om jag överkommer min rädsla eller om jag växer ur mina komplex.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag kan förstå plastikoperationer om de sker i ett syfte av själ, som tex missbilldningar eller om man mår riktigt psykiskt dåligt av något på kroppen så det hindrar en människa att leva ett normalt liv. Annars tror jag att det handlar om att stärka självkänslan, att känna sig nöjd och fin som man är. Vi är människor och människokroppar är olika och det finns skavanker på alla så ser människor ut. Och alla individer i denna världen ska kunna känna sig vackra och bli accepterade för hur de än ser ut. Ska alla människor operera sig för minsta lilla skulle vi få en knasig värld men knasiga ideal. Sen tror jag inte att en operation alltid gör det bättre snarare tvärtom det handlar mycket mer om att stärka sig själv, en operation löser inte självkänslan. Men det är upp till var och en men man ska nog tänka sig för och du är ung ännu Lina när du blir äldre kanske du inte känner så om din näsa. Den är förresten jättefin =) Känner igen mig i tankarna. När jag var några år yngre kunde jag också tänka så men nu värderar jag annorlunda. Du behöver inte göra om hela dig för att vara vacker Lina! Kramar i massor till fin dig!

2011-03-24 @ 09:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0